اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد

برگزاری المپیاد محلات گام بلندی در توسعه ورزش قهرمانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: المپیاد ورزش محلات که قرار است تابستان امسال برای نخستین بار برگزار شود، گام بلندی در توسعه ورزش قهرمانی استان قم محسوب می‌شود.

برگزاری المپیاد محلات گام بلندی در توسعه ورزش قهرمانی

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم‌ اظهار کرد: اوقات فراغت تابستان نسل نوجوان و جوان جامعه بهترین موقعیت برای شناسایی استعدادهای نخبه ورزش است و به همین خاطر برای نخستین بار المپیاد ورزش محلات قم برگزار می‌شود. 

وی اظهار داشت: آیین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزش محلات همزمان با آغاز فعالیت پایگاه‌های ورزشی و مدارس فوتبال طرح اوقات فراغت در مراسمی با شکوه در حضور مسئولان و خانواده دانش‌آموزان و اعضای پایگاه‌ها برگزار خواهد شد تا اجرای بهینه این طرح به بهترین شکل ممکن آغاز شود. 

جهان‌بینی تصریح کرد: در اجرای المپیاد ورزش محلات همزمان با آغاز طرح اوقات فراغت، توجه جدی و اساسی ما به رده‌های سنی پایه خواهد بود و این مهم را به تمام هیئت‌های ورزشی استان قم و مدارس فوتبال ابلاغ کرده‌ایم تا چهره‌های شاخص هر رده سنی را شناسایی کرده و برای پرورش در مراحل بعدی مورد توجه قرار دهند.

مدیر ‌کل ورزش و جوانان استان قم ابراز داشت: اساس توسعه ورزش قهرمانی توجه به رده‌های سنی پایه است زیرا از سنین نونهالی و نوجوانی است که می‌توان ورزشکار را برای موفقیت در آینده و عرصه ورزش قهرمانی پرورش داد.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس تمام هیئت‌های ورزشی موظف شده‌اند تا استعدادهای ورزشی طرح اوقات فراغت را در کانون‌های قهرمانی پرورش دهند و بدین ‌ترتیب گام بلندی در توسعه ورزش قهرمانی استان قم برداشته شود.

جهان‌بینی عنوان داشت: اوقات فراغت تابستان فرصت بسیار مناسبی برای خانواده‌ها و جامعه است تا از توان، استعداد و انگیزه نسل نوجوان و جوان جامعه در مسیر صحیحی که در آینده موجب پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف شود، بهره‌‌برداری و استفاده بهینه صورت بگیرد.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به این مهم برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت در سنین پایه اعم از خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود تا از این فرصت مناسب در مسیر استعدادیابی با هدف توسعه ورزش قهرمانی به خوبی بهره‌برداری شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اظهار داشت: همواره تمام تلاش و تاکید اداره کل ورزش و جوانان بر این است که هیئت‌های ورزشی در برنامه‌های اوقات فراغت از مربیان با دانش و کارشناسان خبره و تحصیل‌کرده ورزشی بهره بگیرند تا بدین ‌ترتیب امر استعدادیابی نیز به بهترین شکل محقق شود.

جهان‌بینی عنوان داشت: تمهیداتی نیز اندیشیده خواهد شد تا برنامه‌های طرح اوقات فراغت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خانواده‌ها نیز از نزدیک با اطلاعات و نحوه برگزاری برنامه‌ها و نقش مهم و اثرگذار ورزش بر فرزندان خود آگاه شوند و بدین ترتیب اعتماد آنان برای ادامه حضور فرزندانشان حتی بعد از برنامه‌های اوقات فراغت در طول سال به ورزش جلب شود.

وی اظهار داشت: نرخ شهریه‌ها و هزینه‌هایی که برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت اعلام شده است، کنترل می‌شود تا شاهد تخلفی نبوده و رضایتمندی تمام شهروندان قمی از اجرای این برنامه‌ها حاصل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تاکید بر اینکه هیچ ورزشکاری بدون بیمه ورزشی نباید در میدان ورزش حضور یابد تصریح کرد:‌ تمام پایگاه‌های اوقات فراغت باید ورزشکاران جذب شده را بیمه ورزشی کنند تا از این طریق هم خطر آسیب‌دیدگی در حین تمرین و مسابقه کاهش یابد و هم اینکه این مهم سبب می‌شود تا جمعیت مورد پوشش بیمه ورزشی نیز رشد پیدا کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول