اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

مذاکره در مورد جزایر سه گانه زیبنده نظام نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: نشستن برسر میز مذاکره بر سر جزایر سه‌گانه خلیج فارس هیچ‌گاه زیبنده ایران اسلامی نبوده و نیست.

مذاکره در مورد جزایر سه گانه زیبنده نظام نیست

سعید نقی‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ادعای حاکمیت بر خلیج فارس از سوی برخی کشورهای عربی در راستای اختلاف‌اندازی در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها به عنوان دست‌نشانده آمریکا و ایادی استکبار محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ادعای مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایران نیز از سوی استکبار به کشورهای حاشیه خلیج فارس دیکته می‌شود.

*هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای مالکیت خلیج فارس را داشته باشد

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: سابقه تاریخی کشور ایران نشان می‌دهد که خلیج فارس همواره متعلق به ایران بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس نیز در گذشته متعلق به ایران بوده است، یادآور شد: ایران با سابقه طولانی، کشوری متمدن محسوب می‌شود، که دارای وسعتی بیش از آنچه که امروزه مشاهده می‌شود، بوده است.

 

*ادعای کشورهای عربی در مورد خلیج فارس واهی است

نقی‌لو اختلاف‌اندازی را از طرح‌های دشمنان و استکبار در زمینه مسئله خلیج فارس عنوان کرد و ادامه داد: برخی کشورهای عربی تحت تاثیر کشورهای غربی به عنوان دست‌نشانده این کشورها، ادعای واهی در مورد خلیج فارس دارند.

وی با بیان اینکه خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است، تصریح کرد: ایران برای نگهداری مالکیت خود بر این خلیج در برابر ادعاها می‌ایستد.

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: ایران در قبال مالکیت جزایر سه‌گانه هیچ‌گاه از موضع خود عقب‌نشینی نکرده و به این روند نیز ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در راستای مالکیت ایران بر خلیج فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: خلیج فارس همیشه فارس بوده و به خلیج عربی تبدیل نمی‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول