اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

مالکیت ایرانی جزایر ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ قابل تردید نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: مالکیت ایرانی جزایر ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ قابل مناقشه و تردید نیست.

مالکیت ایرانی جزایر ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ قابل تردید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک طبق اسناد و مدارک معتبر تاریخی موجود در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جزو لاینفک کشور عزیز و پهناور ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: پیشینه تاریخی این جزایر و مالکیت ایرانی بر آنها قابل مناقشه و تردید نیست، مذاکره و گفت‌وگو با دولت امارات از نظر قانونی و عرف دیپلماسی غیر قابل قبول است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حکومت امارات که همانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس که هویت و ساختار جغرافیایی آنها حتی به اندازه عمر حاکمان مزدور وابسته نیست با تحریک اربابان خود به ویژه دولت خبیث انگلیس و رژیم آمریکا هر از چند گاهی موضع گیری خصمانه‌ و دور از عرف دیپلماسی علیه حاکمیت تاریخی ایران اسلامی بر جزایر مذکور اتخاذ می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: قطعا این موضع گیری‌ها ناشیانه حکایت از وابستگی و مزدوری حاکمان امارات به آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: افزون بر این، جنگ روانی دولت امارات به ویژه حرف‌های سخیف وزیر امور خارجه‌اش حاکی از ترس و وحشت از اقتدار روز افزون ایران اسلامی و تسلط کامل نیروهای مسلح ما بر این آبراه بین‌المللی است.

وی ادامه داد: در این آبراه روزانه میلیون‌ها بشکه نفت عبور کرده و صدها کشتی غول پیکر از تنگه راهبردی هرمز به سراسر جهان تردد دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حاکمان امارات و عربستان باید به اندازه قد و قواره خود و همچنین توانمندی‌های نظامی و امنیتی خود حرف بزنند.

لطفی تصریح کرد: حاکمان فاسد و مزدوری که منفورترین عناصر در بین مردم خود هستند و جایگاه و موقعیتی ندارند حق ندارند در مقابل ملت ایران اسلامی و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی عرض اندام کنند.

نماینده ولی فقیه ایلام عنوان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید در برابر اظهارات بی ارزش امارات موضع‌گیری قاطعانه‌ای اتخاذ کند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های ویژه این هفته از جمله روز معلم، روز کارگر، روز شوراها و... اشاره کرد.

امام جمعه ایلام در سخنانی از دستگاه قضایی ایلام خواست با عاملان جنایات فروردین ماه امسال در شهر ایلام در اسرع وقت برخورد کند.

وی متذکر شد: در فروردین ماه امسال دو جنایت بزرگ در شهر ایلام روی داد که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم استان شد که باید در نخستین فرصت با عامل این دو جنایت برخورد شود.

این مسئول در پایان از تلاش فرماندهی و مأموران انتظامی استان ایلام در دستگیری عاملان این دو جنایت تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول