اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرای خانه کارگر تبریز خبر داد

رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرای خانه کارگر تبریز از رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی انتقاد کرد و گفت: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و بهره ‌بالای بانکی 100 واحد صنعتی و تولیدی استان را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران موضوع قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی را از مسائل پیش روی فعالیت صنایع کشور عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر حضور کالاهای ارزان قیمت و در عین حال بی‌کیفیت سبب شده تا بازار ایران در قبضه صنایع خارجی به ویژه کارخانجات چینی‌ها درآید و هرچه بیشتر زمینه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی فراهم کند.

*مسئولان در برابر واردات بی‌رویه برنامه منسجمی ندارند

صادق‌زاده از " رژه کالاهای چینی بر پیکره تولید داخلی " به عنوان مسئله‌ای پراهمیت یاد کرد و گفت: متأسفانه به علت پایین بودن قیمت از این کالاها استقبال می‌شود ولی با وجود آنکه کیفیت چندانی ندارند بر بازار کشور تأثیر گذاشته و متأسفانه مسئولان چه در دولت و چه در مجلس در قبال آن برنامه منسجمی را بکار نگرفته‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز وی در ادامه موضوع قاچاق و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی را از دیگر مسائل پیش روی فعالیت صنایع کشور عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر حضور کالاهای ارزان قیمت و در عین حال بی‌کیفیت سبب شده تا بازار ایران در قبضه صنایع خارجی به ویژه کارخانجات چینی‌ها در آید و هرچه بیشتر زمینه تعطیلی کارگاه‌های تولیدی را فراهم کند.

وی ادامه داد: متاسفانه واردات بی‌رویه و قاچاق کالاهای خارجی به ویژه چینی طبق اعلام آقای محجوب دبیر اجرایی خانه کارگر ایران 14 هزار واحد صنعتی و تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.

*زیان‌های سنگین به ذخایر کارگران  با تغییرات زودهنگام در سازمان تامین اجتماعی

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه تغییرات زود هنگام در  سازمان تامین اجتماعی، زیانهای سنگینی به ذخایر کارگران وارد کرده است، گفت: مدیریت دکترحافظی آخرین مدیرعامل این سازمان مدیریتی عقل گرا و عالم بر اصول مدیریتی  بود که توانست درآمد و پرداختی آن در طول حضورش به نقطه سر به سر برساند اما این دولت نتوانست مدیر کاردان و شایسته ای که منطقی در قبال این سازمان حرکت می کرد تحمل کند.

صادق‌زاده از تغییر شش مدیر سازمان تامین اجتماعی در هفت سال را بی‌سابقه و مورد انتقاد دانست و از واگذاری  بیمارستان فیاض‌بخش تهران که از اموال و دارایی‌های تامین اجتماعی  است به وزارت بهداشت و درمان را به هیچ وجه قابل قبول ندانست.

صادق زاده ضمن دعوت از کارگران برای حضور پرشور در آیین‌های گرامیداشت هفته کارگر افزود: انتظار داریم که در تمامی برنامه های هفته کارگر با حضور پرصلابت خود به صورت گروهی و دسته­جمعی شرکت نمائید تا ضمن عزیز شمردن روز جهانی کارگر خواستها و نیازها و مشکلات و معضلات و رنج‌های خویش را با فریاد رسا به گوش مسئولان و مقامات ذیربط برسانیم.

*همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته بلاتکلیف مانده است

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با انتقاد از بلاتکلیفی موضوع همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته، افزود: با وجود پیگیری‌ها و قول‌های مساعد این موضوع همانند کارت اعتباری کارگران بی‌نتیجه مانده است.

وی همچنین با اشاره به برپایی چند آیین گرامی‌داشت هفته کارگر از سوی نهادهای دولتی گفت: ما به عنوان قدیمی‌ترین نهاد و تشکل کارگری از این اقدامات عزیزان و دستگاه‌های دولتی ناراضی نیستیم هر کس در هر پست و مقام و جایگاه بتواند با خلوص نیت و اهداف عالیه مقدس و نه اهداف شوم و پلید برای کارگران گام بردارد ممنون و متشکریم حتی اگر بخواهند می‌توانیم تجارب خویش را با امکانات عالی و در کنار آنان برای باشکوه‌تر شدن مراسمات و برنامه‌ها در اختیار آنان قرار دهیم اما متاسفانه دست‌های پلیدی در کار است که در ظاهر برای کارگران خدمت ولی در باطن تیشه بر ریشه هستی کارگران می زنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان در گرامیداشت مقام کارگر گفت: متاسفانه برخی  صحبت از مطالبات کارگری را فقط در این ایام و با تشریفات خاص توصیف می‌کنند.

*اشتغال مجدد بازنشستگان معضل بزرگ عرصه کار و کارگری است

دبیر اجرایی خانه کارگر اشتغال مجدد بازنشستگان به دلیل دستمزد و حقوق کم بازنشستگی را از مشکلات و معضلات برگ جامعه عرصه کار و کارگری اعلام کرد و گفت: متاسفانه اکثر کارگران و کارمندان پس از رسیدن دوران فراغت از کار و بازنشستگی نیز اقدام به فعالیت در بخش‌های مختلف می‌کنند که این امر موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جوانان می‌شود.

وی افزود: هرچند بیکار ننشستن در خانه بهانه این افراد برای کار پس از بازنشستگی است اما ریشه اصلی این اقدام در کم بودن حقوق آنهاست که دولت باید در این خصوص اقدامات مقتضی به عمل آورد.

وی ادامه داد: دولت باید فرآیندی را به وجود آورد که کارگران و کارمندان بازنشسته از لحاظ مالی تامین شده و به فکر کار دوباره نیافتند.

صادق‌زاده گفت: نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی نیز نسبت به سایر استان‌ها در شرایطی خوبی است و امیدواریم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی باعث کاهش نرخ بیکاری و ارتقای وضعیت کارگران شود.

*برنامه‌های هفته کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز دیدار با امام جمعه محبوب تبریز، برگزاری مسابقات ورزشی در چند رشته، تهیه و و توزیع فرم ویژه مسابقه بزرگ فرهنگی در 20 هزار نسخه،  توزیع کارت‌های ویژه بهره‌مندی از امکانات فرهنگی، برگزاری آیین‌های ویژه برای زنان کارگر، اجرای برنامه کوه‌پیمایی برای همه خانواده‌های کارگری کلانشهر صنعتی تبریز، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری  را  از جمله برنامه‌های هفته کارگر برشمرد.

وی گفت: این برنامه‌ها با توزیع شاخه های گل در چند کارخانه در کنار دستگاه‌های عظیم تولیدی برای کارگران در حال کار و تلاش آغاز و نهایتا با برپایی تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان شهر تبریز در سالن چند منظوره تازه در حال احداث و تکمیل خانه کارگر تبریز در روز 11 اردیبهشت خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول