اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

بیش از یک ‌میلیارد دلار کالا از سیستان‌‌وبلوچستان صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: سال گذشته، بیش از یک‌ میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از مرزهای سیستان‌‌وبلوچستان به کشورهای هدف صادر شده است.

بیش از یک ‌میلیارد دلار کالا از سیستان‌‌وبلوچستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ایرج حسن‌پور در جلسه‌ای با حضور معاون استاندار، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان، هیئت رئیسه اتاق استان و مسئولان کارخانه مینو اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی سیستان‌وبلوچستان روند رو به رشدی را در زمینه صادرات به‌وی‍ژه صادرات غیرنفتی داشته است.

وی افزود: وضعیت صادرات سیستان‌وبلوچستان بسیار مناسب بوده به گونه‌ای که در سال جهاد اقتصادی کالاهایی به ارزش بیش از یک‌ میلیارد و 200 میلیون دلار از مرزهای سیستان‌وبلوچستان به کشورهای هدف صادر شده است که در سال 84 کل صادرات سیستان‌وبلوچستان 85 میلیون دلار بوده و در این زمینه از بسیاری از استان‌های کشور پیشگام‌تر هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: صادرات کالاهای صادراتی از حالت سنتی به صنعتی در آمده و بسته‌بندی کالاها نیز تاثیر بسزایی در افزایش صادرات داشته است.

حسن‌پور تصریح کرد: در بخش معدن نیز تلاش صورت پذیرفته تا به جای صادرات مواد معدنی خام، فرآوری در همین استان انجام تا ارزش افزوده نصیب استان شود و بر همین اساس با حمایت از کارخانه‌های سنگبری، دو کارخانه برش سنگ در استان ایجاد شده است.

وی به بخش صنعت استان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های گسترد‌ه‌ای در زمینه صنایع صورت گرفته و رشد فزاینده‌ای در تولید سیمان و به‌ویژه صادرات سیمان به کشورهای هدف داشته‌ایم به گونه‌ای که از کل صادرات انجام شده از کشور حدود 400 هزار تن سیمان از کارخانه‌های سیمان سیستان‌ و خاش صورت پذیرفته است.

در این جلسه، گزارشی از صادرات 1.2 میلیارد دلاری استان سیستان‌وبلوچستان که بیشتر شامل خشکبار و خرما می‌شود و مسائل و مشکلات مربوط به آن مطرح شد که در بررسی مسائل اقتصادی استان،  محمد نهاوندیان رئیس اتاق ایران، توجه و دقت بیشتر به تولید و قیمت‌گذاری سیمان در استان را اقداماتی تأثیرگذار در روند فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد.

حسین ‌نقره‌کار شیرازی دبیرکل اتاق ایران نیز در بیاناتی معادن را یکی از مزیت‌های ویژه استان دانسته و اظهار داشت: این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و در صورت تحقق این امر جهشی در اقتصاد استان ایجاد خواهد شد.

حامدعلی مبارکی معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در مورد وضعیت گاز استان و امکان بهره‌برداری صنایع و مردم از گاز لوله‌کشی و فعالیت‌های مثبتی که دولت به دلیل توسعه اقتصادی استان از جمله جاده ترانزیتی، طرح توسعه اسکله، توضیحاتی را به حاضران جلسه ارائه کرد.

رئیس، هیأت رئیسه و دبیرکل اتاق ایران در این سفر ضمن بازدید از واحدهای صنعتی با مقامات استان، هیئت رئیسه اتاق زاهدان و فعالان اقتصادی سیستان‌وبلوچستان جلسات و گفت‌وگوهایی داشتند.

براساس این گزارش: این هیئت ضمن بازدید از ساختمان در حال ساخت دفتر مرکزی اتاق زاهدان و کارخانه مینو و واحدهای مختلف تولیدی آن، در جلسه‌ای با حضور معاون استاندار، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان، هیئت رئیسه اتاق استان و مسئولان کارخانه مینو به بررسی مسائل اقتصادی استان پرداختند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول