اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی

مصرف کالاهای خارجی در ادارات ساوجبلاغ ممنوع شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتظامی فرماندار ساوجبلاغ گفت: با هدف حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، مصرف کالاهای خارجی و مشابه آن در ادارات ساوجبلاغ ممنوع شد.

مصرف کالاهای خارجی در ادارات ساوجبلاغ ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر بعد از ظهر امروز در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان اظهار داشت:‌ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

وی تأکید کرد: برای این که شعار امسال محقق شود باید این مهم ابتدا از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی اجرایی شود.

این مسئول گفت: با این اقدام و ممنوع کردن استفاده از کالاهای خارجی در ادارات می‌توانیم به عنوان الگویی برای دیگر مصرف‌کنندگان باشیم و مردم را تشویق و ترغیب بر استفاده از کالای ایرانی و تولیدات ملی نماییم.

وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان باید به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال جاری اجرا شود و کالای ایرانی به عنوان یک کالای مرغوب و درجه یک در بین مردم توزیع شود.

این مسئول گفت: یکی دیگر از مزایای استفاده از کالای ایرانی مبارزه با قاچاق کالا خواهد بود.

پالیزگیر اثرات مثبت اجتناب از مصرف کالاهای قاچاق و روی آوردن به مصرف کالاهای تولید داخل را مهم ارزیابی و عنوان کرد: این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی در بین مردم خواهد بود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم در حمایت از تولیدکنندگان کشور گام برداریم باید استفاده از کالای ایرانی را در بین مردم ترویج دهیم لذا تولیدکنندگان نیز باید به سمت تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت رفته تا بتوانند در جذب مشتری گام بردارند.

معاون فرماندار ساوجبلاغ افزود: در 7 ماهه پایانی سال گذشته 53 واحد صنفی شهرستان ساوجبلاغ به علت عرضه کالاهای قاچاق به پرداخت جریمه محکوم شدند.

به گفته پالیزگیز شهرستان ساوجبلاغ دارای 8 هزار و 500 واحد صنفی است.

وی ادامه داد: طی مدت زمان ذکر شده برای صاحبان این واحدها نیز در مجموع 76 میلیون تومان جریمه صادر شده است.

این مسئول گوشی‌های موبایل، البسه خارجی، سیگار و لوازم بهداشتی و آرایشی را عمده‌ترین کالاهای قاچاق در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول