اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبر داد

صادرات 277 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی مازندران از صادرات بیش از 277 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی سال 90 از گمرکات این استان خبر داد.

صادرات 277 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از مازندران

غلامرضا عشریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: تولید و مصرف کالای داخلی باید در جامعه به افتخار و ارزش بدل شود.

عشریه گفت: باید با این امر به نوعی فرهنگ‌سازی و نهادینه شود تا این مهم مانند ثروت حلال یک ارزش و تولید ثروت‌های کاذب (دلالی) به امری مذموم در جامعه تبدیل شود.

این مسئول با تأکید بر مبدل شدن تولید و مصرف کالای داخلی به ارزش و افتخار در جامعه، افزود: اگر پوشیدن لباس با دوخت وطن، امروز برای فرزندانمان افتخار باشد، فردا در دانشگاه تلاشش سوار بر هواپیما و ماشین وطنی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران تصریح کرد: این امر نیاز به تصمیم دولت ندارد و به یک انقلاب فرهنگی در بین مردم و نخبگان دینی و فرهنگی برای ارزش بخشیدن به کالاهای ایرانی نیازمند است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: اندیشمندان و صاحب‌نظران بی‌تردید این نامگذاری را گره‌گشای مسائل و مشکلات اقتصادی ارزیابی می‌کنند.

نشریه ادامه داد: با نگاهی به نامگذاری هشت سال اخیر رهبر فرزانه انقلاب به این مهم پی خواهیم برد که در تمام این سال‌ها رهبری، توجهشان به حرکت در مسیر اقتصاد بوده که در دو سال اخیر به صراحت به تقویت اقتصاد و تولید ملی تأکید می‌فرمایند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران همچنین با اشاره به راه‌اندازی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی مازندران به عنوان نخستین استان در کشور گفت: در راستای تشکیل این شورا برای رفع مشکلات تولیدکنندگان بیش از 40 جلسه کمیته ساماندهی معوقات بانکی واحدهای تولیدی سال 90 در اتاق تشکیل و بیش از 265 پرونده واحد تولیدی استان تعیین تکلیف شد.

وی از صدور و تمدید 816 فقره کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی و نیز یک هزار و 236 فقره گواهینامه مبدأ و فرم A در اتاق بازرگانی مازندران خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: دبیرخانه کمیته تسهیلات سرمایه در گردش صادرات استان مستقر در اتاق بازرگانی هم 200 میلیارد ریال وام صادراتی سال 90 را میان تجار مازندران توزیع کرد.

عشریه با قدردانی از حمایت‌های استاندار، معاونت برنامه‌ریزی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در تعامل و همراهی با بخش خصوصی، افزود: اثرات توجه به تولید و اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری، به کمرنگ شدن تهدیدها و تحریم‌ها و جلوگیری از سفته‌بازی و شناسایی و کشف فناوری‌های نوین خواهد انجامید.

وی متذکر شد: در این سال باید تلاش کرد تا مجموعه قوانین به سمت کار تولیدی باشد، به نحوی که کارهای دلالی و واردات کالاهای بی‌کیفیت مصرفی، سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین فعالیت شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران در پایان از صادرات بیش از 277 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی سال 90 از گمرکات استان خبر داد و اذعان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 89 رشد 43 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول