اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان:

کالای ایرانی توان رقابت در بازار مدرن را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان قیمت تمام‌شده کالای ایرانی را پایین‌تر از کالای جهانی دانست و گفت: کالای ایرانی توان رقابت در بازار مدرن را دارد.

کالای ایرانی توان رقابت در بازار مدرن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین کاوسی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به فضای اقتصاد جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در فضای بسیار مدرن اقتصادی نسبت به گذشته قرار داریم.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خزر به طرف اقتصاد آزاد حرکت می‌کنند، افزود: فدراتیو روسیه با 21 استان، سرزمین و جمهوری‌های خودمختار دارای ویژگی اقتصادی منحصر به‌فرد است.

کاوسی حجم واردات روسیه از دنیا را 560 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: میزان واردات ایران از روسیه دو دهم درصد از مجموع واردات آنهاست.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان صادرات روسیه را حدود 157 میلیارد دلار خواند و تصریح کرد: میزان صادرات ایران به روسیه دو دهم درصد صادرات این کشور است.

وی با تاکید براینکه زیرساخت‌های فدراتیو روسیه به مرور زمان با تعامل و حضور تجار ایرانی باید برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ورود کامیون‌های ایرانی تا سال گذشته به بازار فدراتیو روسیه بسته بود و اکنون کامیون‌های ایرانی در این مسیر تردد می‌کنند.

کاوسی خواستار افزایش تردد کامیون‌های ایرانی برای صادرات کالا به فدراتیو روسیه شد و ابراز داشت: کسب منابع ارزی با ورود به بازارهای هدف امکانپذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان، قیمت تمام‌شده کالای ایرانی را بسیار پایین‌تر از کالای جهانی ذکر کرد و یادآور شد: نرخ پایین کالای ایرانی این امکان را به ما می‌دهد که با دست پر در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.

وی، نمایشگاه‌ها را زمینه‌ساز برطرف شدن موانع سخت دانست و بیان داشت: مشکلات حاکم بر صادرات باید با تعامل برطرف شود.

کاوسی با اشاره به بندر ماخاچ‌کالا در داغستان، اذعان کرد: بندر ماخاچ‌کالا تنها ساحل موجود در حاشیه شمالی دریای خزر است که در شش ماه دوم سال فعالیت دارد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان تصریح کرد: علاقه بسیار مردم جمهوری داغستان به جمهوری اسلامی ایران موجب برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کالای ایران در این کشور شد.

وی با بیان اینکه حضور پر رنگ شرکت‌های ایرانی و گیلانی در نمایشگاه مذکور موجب نگاه ویژه مسئولان داغستان به ایران شده است، اظهار داشت: مسئولان داغستان خواستار گسترش همکاری‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گیلان با این کشور هستند.

کاوسی نگاه ویژه مسئولان جمهوری داغستان، استقبال مردم این کشور از کالای ایرانی و وجود قدرت خرید مناسب مصرف کنندگان و همچنین سهولت تجارت با این منطقه برای بازرگانان ایرانی و گیلانی را موجب انعقاد تفاهمنامه توسعه همکاری‌ها با داغستان عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن تفاهمنامه مذکور زمینه‌ساز تحولی عمیق، شگرف و تاثیرگذار در تعامل آینده منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان به 69 جلسه کاری هیئت گیلانی با مقام‌ها، تجار و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی جمهوری داغستان اشاره کرد و بیان داشت: ظرفیت‌های آشکار و پنهان بسیاری در زمینه‌های اقتصادی، پزشکی، دانشگاهی، بندری و دریانوردی، گمرکی، شهرسازی، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و ... برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول