اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی سنندج:

کیخسروی: از صادرات کالاهای بی‌کیفیت به خارج جلوگیری شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی سنندج گفت: تجار کردستان و ایران باید برای حفظ اعتبار و جایگاه کالای ایرانی در کشورهای خارجی از صادرات کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری کنند.

کیخسروی: از صادرات کالاهای بی‌کیفیت به خارج جلوگیری شود

فاروق کیخسروی در حاشیه نشست هیئت تجاری کرکوک با  تجار کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: کرکوک مشخصات ویژه خود را دارد و مانند سلیمانیه و اربیل بخشی از اقلیم کردستان محسوب نمی‌شود بلکه مستقیما جزو حکومت مرکزی عراق است.

وی نبود امنیت در کرکوک و صدور ویزا برای ورود تجار ایرانی به آنجا را دو بعد منفی تجارت با کرکوک عنوان کرد

اما به مزایای مثبت تجارت با کرکوک نیز اشاراتی داشت.

به گفته وی، کرکوک منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است و گروه‌ها و فعالان تجاری ایران کمتر وارد آنجا شده‌اند و اکنون شرایط 10 سال پیش سلیمانیه را برای ما دارد.

کیخسروی افزود: شرایط تجارت در سلیمانیه از 10 سال پیش برای فعالیت تجار خارجی فراهم شده بود و برای تجار ایرانی و به خصوص تجار کردستانی این شرایط مهیاتر از سایرین بود.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی سنندج خاطرنشان کرد: ما متاسفانه فرصت‌ها و امکانات بسیاری را در طول این 10 سال از دست دادیم و بازار را به ترکیه رقیب تجاری خود واگذار کردیم، لذا برای تجارت با کرکوک باید فرصت را مغتنم شمرده و زودتر جای پای خود را محکم کنیم.

وی دولتی بودن اقتصاد ایران و عدم حمایت دولت و بانک‌ها از بخش خصوصی را مهم‌ترین دلیل جلو زدن ترکیه در این زمینه عنوان و اضافه کرد: مشکل ارزی، عدم ترمیم نرخ ارز به نسبت اختلاف نرخ تورم داخلی و خارجی و سیاست تثبیت نرخ ارز در 10 سال گذشته از دیگر موانع توسعه تجارت با کرکوک بود.

کیخسروی ابراز امیدواری کرد در سال جاری که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، مسئولان از تولیدات داخلی به منظور رونق بازار کسب و کار و ایجاد شغل‌های پایدار هر چه بیشتر حمایت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج درباره تسهیل در تردد تجار ایرانی به کرکوک، گفت: هر کدام از تجار ایرانی که قصد سفر به کرکوک را داشته باشند از طرف اتاق بازرگانی سنندج به اتاق کرکوک معرفی می‌شوند و اتومبیلی با شماره کرکوک در سلیمانیه در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا مشکلی در تردد نداشته باشند.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی سنندج، علاوه فراهم کردن زمینه‌های سفر تردد تجار به کرکوک، آنان زیر پوشش حمایت‌های اتاق بازرگانی کرکوک نیز قرار بگیرند.

کیخسروی تصریح کرد: تجار دو طرف اگر با درستی و درستکاری فعالیت کنند کسی مانع کار آنها نمی‌شود و اهانت و بی‌احترامی صورت نمی‌گیرد.

وی در پایان از تجار کردستان و ایران درخواست کرد تا از صادرات کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری کنند تا اعتبار کالای ایرانی از بین نرود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول