اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اخذ مجوز کتبی در افزایش قیمت کالا ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات منوط به اخذ مجوز کتبی از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اخذ مجوز کتبی در افزایش قیمت کالا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد رفیق‌خواه ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان از لزوم اخذ موافقت کتبی این سازمان برای افزایش هر گونه قیمت محصولات تولیدی در استان خبر داد.

وی، افزود: با توجه به افزایش غیر قانونی برخی از کالا و خدمات عده‌ای از فعالان اقتصادی و نگرانی‌های مردم و مسئولان از این امر، واحدهای تولیدی برای هر گونه افزایش قیمت محصولات خود باید موافقت کتبی از سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در سطح استانی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سطح تولیدات ملی را اخذ کنند.

این مسئول، عدم رعایت این امر را به منزله تخلف و موجب پاسخگویی و برخورد قانونی دانست.

وی تصریح کرد: تمام شرکت‌های پخش کالا و عمده فروشان موظف هستند در صورت افزایش قیمت هر کالا مجوز افزایش قیمت کالای توزیع شده را از واحدهای تولیدی مطالبه و یک نسخه از آن را دریافت کنند و در غیر این صورت مجاز به خرید و عرضه کالای مذکور نبوده و در صورت عدم رعایت این امر مسئولیت قانونی آن متوجه آنها می‌شود.

رفیق‌خواه خاطرنشان کرد: تمام واحدهای صنفی خرده فروشی استان نیز تنها مجاز به خرید و عرضه کالا و خدمات تغییر قیمت یافته‌ای هستند که از داشتن مجوز افزایش قیمت شرکت‌های پخش و عمده فروشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از شهروندان استان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه مراتب را از حوزه بازرسی و نظارت این سازمان و یا سامانه 124 ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت در سراسر استان اعلام کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول