اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

تمام رفتار فاطمه (س) برای زنان امروز الگو است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: تمام رفتار و گفتار‌ حضرت فاطمه (س) برای بانوان و زنان جامعه الگو و اندرز است که باید با عمل به آن‌ها زمینه گسترش مهدویت آماده شود.

تمام رفتار فاطمه (س) برای زنان امروز الگو است

حجت‌الاسلام محمد‌‌همایون زرینه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مشرکان و بد خواهان اهل بیت در هر زمان که عظمت معنوی امامان را در بین مردم مشاهده می‌کردند با شکنجه و آزار و اذیت آن‌ها در صدد شکستن دین مبین اسلام در نظر مردم و مخدوش جلوه دادن ارزشهای الهی بر می‌آمدند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) به حق پس از پیامبر گرامی اسلام در برابر کج‌روی‌ها و جهالت‌های عده‌ای از خواص ایستادگی و مانع از به انحراف کشیده شدن اصول و موازین شرعی و اسلامی شدند.

امام جمعه بویین زهرا با بیان احادیث و خاطراتی از زندگانی و منش ائمه اطهار تصریح کرد: عدم پذیرش ظلم و ستم و مبارزه با حکام ظالم از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز ائمه اطهار است.

زرینه اضافه کرد: تمام رفتار‌ها و گفتار‌های حضرت فاطمه (س) برای بانوان و زنان جامعه الگو و اندرز است که باید با عمل به آن‌ها زمینه برای گسترش مهدویت آماده شود.

وی با بیان اینکه حضور خیل فراوان جوانان و مردم در مراسمات ایام فاطمیه هر ساله بسیار پرشور و زیاد است، خاطر نشان کرد: عشق، ارادت و علاقه مردم ولایت‌مدار کشور ما به این بانوی گرامی بسیار زیاد و فراتر از حدی است که بتوان در عالم دنیا برای آن اندازه‌ای فرض کرد.

امام جمعه بویین‌زهرا عنوان کرد: لزوم انتشار سیره اهل بیت در جامعه و بیان فضائل معصومین به تدریج سبب شکوفایی معنوی جوانان و نزدیکی آنان به مقام‌های رفیع‌تر می‌شود.

زرینه با بیان اینکه رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس همواره با توسل بر حضرت زهرا (س) موجب پیروزی حق بر باطل می‌شدند، اضافه کرد: دخت با کرامت نبی اکرم (س) برای تمام افرادی که بر وی توسل پیدا می‌کنند، سبب ایجاد نیروی معنوی و ارزشمند می‌شود.

وی تصریح کرد: در روایات معتبر از علما و دانشمندان اسلامی آمده که حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان خود بسیار کوشا و نهایت دلسوزی را نسبت به آن‌ها داشتند.

امام جمعه بویین‌زهرا تأکید کرد: قطعا مشرکان امروز با انواع حربه‌ها و بهره‌گیری از ابزار‌آلات مختلف به دنبال به انحراف کشاندن شیعه و نابود‌سازی اصل ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

زرینه در ادامه با اشاره به حضور کشور در عرصه‌های مختلف و پیچیده علمی و لزوم حمایت از مسیر توسعه در کشور بیان کرد: زمینه تمام استعداد‌ها و درخشش‌ها در وجود یکایک جوانان ایرانی وجود دارد که با تلاش و اراده مستحکم محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: بیگانگان در هیچ عرصه‌ای چشم دیدن پیشرفت و اقتدار روز‌افزون ملت با بصیرت و ولایت‌مدار جمهوری اسلامی را ندارند.

امام جمعه بویین‌زهرا در پایان از روند توسعه و پیشرفت در کشور یادآوری و تصریح کرد: از تمام جوانان و مردم تقاضا دارم که با حرکت در مسیر صحیح و الگو‌بردای از ائمه اطهار موجب عزت و افتخار نظام اسلامی شوند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول