اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

شهادت حضرت زهرا قافیه بزرگترین مرثیه تاریخ بشریت را ساخته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده گفت: تاریخ و حدیث اهل سنت و شیعه گواه شهادت جانکاه حضرت فاطمه زهرا (س) است که بزرگ‌ترین مرثیه تاریخ بشریت را ساخته است.

شهادت حضرت زهرا قافیه بزرگترین مرثیه تاریخ بشریت را ساخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در جمع عزاداران فاطمی این شهر با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم از مراسم شهادت حضرت زهرا فیض کامل ببریم باید آن حضرت را بشناسیم و بدانیم که جایگاه و مرتبه ایشان کجا است.

امام جمعه شهر لنده افزود: در روزگاری که دشمنان اهل بیت تمام تلاش خود را برای پنهان کردن و به فراموشی سپردن مصائب آن حضرت به کار بسته‌اند، وظیفه تک تک شیعیان است که فریاد مظلومیت آن حضرت را به گوش همه جهانیان برسانند.

وی با تقدیر از نهادهای فرهنگی در شهر لنده گفت: مراسم تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س) که در این شهر انجام شده یکی از برنامه‌های تأثیرگذاری بوده که توانسته در روح و جان مردم نفوذ کند و آن واقعیت انکارناپذیر را به دور از خرافات به تصویر بکشاند.

عبدالملکی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیت فرزانه و فَرَهمندی است که در عصاره فضیلت و ارجمندی در تاریخ بشریت بی همتا است.

امام جمعه لنده گفت: آن حضرت الگویی است برای همسرداری و خانه‌داری که در عین حال به عبادت و دانش و فرزندداری می‌پردازد.

عبدالملکی یادآور شد: سخن از فاطمه زهرا (س) سخن از خوبی‌ها و سخن از عصمت، طهارت، پاکی، عفت، حجاب و حیا همراه با تقوای الهی است.

وی با اشاره به تفسیر آیه «انا اعطیناک الکوثر؛ ما به تو کوثر را بخشیدیم»، افزود: یکی از معانی کوثر سرمایه پایان‌ناپذیر و برکت بسیار است و در روایت‌ها آمده است که منظور از کوثر، فاطمه زهرا است که در دنیا و آخرت مظهر رحمت است.

عبدالملکی ادامه داد: در تأیید این مطلب نیز شاهد آن هستیم که در دنیا نسل به جای مانده از او که امامانند، هم مظهر رحمت و مهر خداوند هستند و هم در آخرت، امت خود را شفاعت می‌کنند.

امام جمعه لنده با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: دفاع همه جانبه از حریم ولایت و تلاش برای جلوگیری از انحراف امت اسلامی از جمله اهداف این بانوی نمونه اسلام در خطبه فدکیه است.

وی خطبه فدکیه، را سند مظلومیت خاندان نبوت و امامت خواند و افزود: خطبه فدکیه برای آگاه‌سازی مردم آن زمان به مسئله توحید بیان شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه به مسئله توحید در خطبه فدکیه بیش از مسائل دیگر پرداخته شده، خاطرنشان کرد: اگر مردم به توحید و حقیقت اعتقاد قلبی داشته باشند، ذره‌ای شک و تردید در پذیرش حق به خود راه نمی‌دهند.

وی به موضوعات مطرح شده از سوی حضرت زهرا (س) در دفاع از حق در این خطبه اشاره و تصریح کرد: حق نبوت و مقام قدسی رسول اکرم (ص)، حق مجاهدت‌ها و تلاش‌های رسول خدا برای هدایت امت، رویگردانی مردم از حق پس از رحلت پیامبر و پیروی از شیطان، حق حضرت فاطمه (س) در وارث بودن باغ فدک از جمله موضوعات مورد اشاره آن حضرت در دفاع از حق است.

امام جمعه لنده  معرفی کردن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) را مهم‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ فاطمی دانست و گفت: یکی از جنبه‌های شخصیتی آن حضرت شخصیت علمی ایشان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی گفت: تاریخ و حدیث اهل سنت و شیعه گواه شهادت جانکاه حضرت فاطمه (س) است که قافیه بزرگ‌ترین مرثیه تاریخ بشریت را مى‏سازد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول