اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرمرشدی:

حضرت زهرا(س) الگویی جاودان برای بشریت است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت زهرا(س) جان خود و فرزند خویش را در راه دفاع از ولایت فدا کرد و ولایت‌مداری خویش را به عنوان یک الگوی جاودان برای بشریت به یادگار گذاشت.

حضرت زهرا(س) الگویی جاودان برای بشریت است

حجت‌الاسلام احمد میرمرشدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حضرت‌ زهرا(س) به سیده معروف هستند، اظهار داشت: سیده به معنای آقا و سرور است و به فردی اطلاق می‌شود که دارای برترین ویژگی‌های روحی و شخصیتی باشد.

وی افزود: هم‌چنین سید و یا سیده به فردی اطلاق می‌شود که دارای مقام سروری بوده و رهبری یک جریان را برعهده داشته باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) عنوان الگویی تازه و همیشگی برای راهنمایی نسل‌های مختلفی است که در هر زمانی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: ایشان مسلمانی معتقد، آگاه و دارای باوری عمیق نسبت به اسلام بود به این معنا که اسلام ایشان بر پایه بینش عمیق و خودآگاهی استوار شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه ایشان دوران زندگی خود را در بیت نبوت و امامت طی کرد شاگرد و پیروی نمونه برای اسلام است.

میرمرشدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی نمونه برای تمام انسان‌ها رهبری و محوریت هر جامعه را می‌تواند برعهده داشته باشد، تأکید کرد:  ویژگی دیگر ایشان این است که تمام امتیازهای یک انسان کامل را در سن کودکی و نوجوانی به دست آورد، به گونه‌ای که از میان معصومان تنها فردی که جبرئیل پس از پیامبران الهی به طور مستقیم با وی سخن گفته حضرت زهرا(س) بوده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) به این موضوع اشاره و بیان داشته‌اند که جبرئیل برای حضرت زهرا مطالبی را املاء می‌کرد و ایشان نیز این مطالب را برای حضرت علی(ع) می‌خوانده و ایشان آنها را می‌نوشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد مشترک سپاه با اشاره به اینکه فرشتگان به نماز حضرت زهرا(س) رشک می‌برده‌اند، گفت: ایشان از حیث عبادت، بندگی و ارتباط با حضرت حق و از لحاظ جلوه‌های معرفتی و دینی برترین بانوی عالم است.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در انتخاب همسر نیز با بینشی عمیق حضرت علی(ع) را برگزید، چرا که برخلاف تصور برخی در انتخاب همسر آزاد و پیامبر نیز به این ازدواج راضی بودند.

میرمرشدی با بیان اینکه این موضوع هم‌چنین امتیاز بزرگی برای حضرت علی(ع) بود، اظهار داشت: خداوند سیده آقای جهانیان را برای همسری حضرت علی انتخاب کرد و ایشان همیشه به این موضوع افتخار می‌کرد، چرا که آن را هدیه‌ای از جانب خدا می‌دانست.

وی ادامه داد: ایشان همسری کامل و نمونه و سنگ‌ صبور حضرت علی(ع) بود به طوری که پس از شهادت ایشان حضرت علی(ع) شبانه در فراق ایشان می‌گریست.

*‌صبر و بردباری حضرت زهرا(س) در جوانی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان است

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه داشتن صبر و حلم در جوانی نیکوتر است، تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه حضرت علی(ع) در بیش‌تر زمان زندگی خود با ایشان در جنگ با دشمنان به سر می‌برد، صبر و بردباری حضرت زهرا(س) در جوانی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان است.

وی افزود: می‌توان گفت صبر زنان ما در دوران جنگ تحمیلی ما نیز با الگو گرفتن از این ویژگی حضرت زهرا(س) بوده است.

میرمرشدی با اشاره به دورانی که به ایشان لقب ام‌ابیها داده شد، تأکید کرد: در این زمان حضرت‌ زهرا(س) 5 تا 6 سال بیش‌تر نداشت، اما این تعبیر در این جا به معنای تکیه‌گاه، قوت قلب و محرم اسرار است.

وی ادامه داد: بنابراین این موضوع نشان‌دهنده ابعاد شخصیتی قوی و توانمندی ایشان برای مسئولیتی بزرگ هم‌چون مرهم نهادن بر زخم‌های دل پیامبر اکرم(ص) در سنین کودکی است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) معلمی نمونه در زمان خود بود، بیان داشت: ایشان به عالمه غیر معلمه معروف بوده‌اند و از چنین مادری است که عقیله (دارای عقل کامل) اهل‌بیت، حضرت زینب(س) پا به جهان نهاد.

وی اضافه کرد: اگر کتاب ایشان به دست بشریت برسد دنیا را دگرگون می‌کند چرا که فوت زودهنگام ایشان سبب محروم شدن بشریت از دریای علم و معرفت شد.

*مهم‌ترین ویژگی‌ حضرت زهرا(س) ولایت‌مداری اوست

میرمرشدی تصریح کرد: گر چه حضرت علی(ع) شوهر ایشان بود، اما هنگام دفاع از ولایت مانند سربازی فداکار در میدان دفاع از ولایت حاضر شد و خود و فرزند خویش را در این راه فدا کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی نمونه و تمام عیار برای تمامی دختران، زنان و حتی مردان در طول تاریخ است که می‌توانند با الگو گرفتن از ایشان در زندگی مادی و معنوی خود پله‌های موفقیت را طی کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول