اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

برگزاری همایش جهانی سرمایه‌گذاری در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از برگزاری نخستین همایش جهانی سرمایه‌گذاری بین‌المللی و جهانی در مهر امسال در این استان خبر داد.

برگزاری همایش جهانی سرمایه‌گذاری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در جمع یک ‌هزار نفر از مدیران و مسئولان گیلان در زیباکنار این شهر اظهار داشت: از سال گذشته توفیق‌های بسیاری با تلاش و اراده جمعی و کمک ائمه جمعه و جماعات در استان صورت گرفته است.

وی، با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فساد مدیران در اداره‌ها، تصریح کرد: نباید به خون شهدا خیانت شود و تقویت بازرسی از اداره‌ها باید صورت گیرد.

مقام ارشد دولت در گیلان، با بیان اینکه مسئولان وامدار شهدا هستند، عنوان کرد: اگر به موارد خانواده‌های شهدا در دستگاه‌ها رسیدگی نشود با مدیر آن دستگاه برخورد می‌شود.

این مسئول از کاهش نرخ بیکاری در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری گیلان 16.7 درصد بود که به 14.2 درصد کاهش یافته است.

سعادتی با اشاره به اینکه سال گذشته 104 هزار اشتغال در گیلان ایجاد شد، اضافه کرد: هنوز گیلان مشکل اشتغال دارد که باید با همت تمام مدیران و مسئولان برطرف شود.

وی، در بحث مشاغل خانگی افزود: گیلان در بخش ایجاد مشاغل خانگی با 20 درصد اختلاف نسبت به دیگر استان‌ها رتبه نهم کشوری را کسب کرده است.

استاندار گیلان، با اشاره به افتتاح 260 طرح صنعتی و معدنی گیلان در سال گذشته، یادآور شد: بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال برای افتتاح این طرح‌ها هزینه شده است.

این مسئول اتمام سریع پروژه‌های نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد و از نوسازی و تجهیز 9 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان خبر داد.

سعادتی تعامل نمایندگان مجلس را مهم دانست و ابراز داشت: نمایندگان مجلس نباید به دنبال تغییر بخشدار باشند وظایف قوا در نظام مشخص شده است.

وی، با اشاره به اینکه تعامل نمایندگان مجلس گیلان در سال 91 به اوج می‌رسد، متذکر شد: انتقال مشکلات و معضلات مردم جزو وظایف نمایندگان است.

مقام ارشد دولت در گیلان از برگزاری نخستین همایش جهانی سرمایه‌گذاری بین‌المللی و جهانی در مهر ماه امسال در این استان خبر داد و اذعان داشت: هر فرماندار باید برای این همایش 50 طرح ارائه دهد که تاکنون پنج طرح داده شده و باید به 50 طرح برسد.

همایش بزرگ «پیروان ولایت، تلاش‌گران دولت» از صبح امروز با حضور یک هزار نفر از مدیران گیلان در مجتمع زیباکنار رشت برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول