اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان:

سرمایه‌گذاری در کردستان مشمول معافیت مالیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان، بر رفع آسیب‌ها و موانع سر راه سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری در کردستان مشمول معافیت مالیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیروس شاه‌غیبی سه‌شنبه شب در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در سال گذشته جایگاه معدنی استان از رتبه 13 به 3 ارتقا پیدا کرد.

وی کسب این رتبه را ناشی از فعالیت‌های لازم و به ‌موقع در زمینه صدور پروانه معدنی، صدور گواهی کشف و شناسایی استعدادهای معدنی استان دانست.

وی تصریح کرد: چارچوب کلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در چهار محور اشتغال و سرمایه‌گذاری پایدار، توجه ویژه به تولیدملی، جهت‌دهی به نقدینگی و سوق‌دهی به سمت تولیدات و استفاده و کشف فناوری‌های نوین مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان سرمایه‌گذاری در بخش تولید را نیازمند همت اجتماعی ذکر کرد و گفت: رفع آسیب‌های سرمایه‌گذاری باید در اولویت کار مسئولان باشد.

شاه‌غیبی عنوان کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا معضل تولید ملی است بالا رفتن قیمت‌ها هم عاملی در کاهش تولیدات داخلی است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان علاوه بر افزایش سطح تولید باید کیفیت و ماهیت تولیدات خود را هم مورد توجه قرار دهند.

وی به وجود مشوق‌های امر سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی اشاره کرد و افزود: مناطق مرزی شرق، غرب و جنوب کشور مشمول استفاده از تسهیلاتی برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در مناطق ذکر شده تا 50 درصد از نرخ بهره تسهیلات توسط دولت تامین و در قالب بودجه سالیانه لحاظ می‌شود.

شاه‌غیبی اضافه کرد: از نظر امنیتی طرح‌ها به مدت یک سال بیمه می‌شوند و 10 سال نیز از مالیات معاف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه بیشتر باید به موانع و مشکلات پیش‌روی تولید توجه و اهمیت ویژه‌ای داده شود.

وی در پایان بر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: در رابطه با بحث سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تولیدات باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول