اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صدور مجوزها

تشریفات زائد مانع اصلی سرمایه‌گذاری در کردستان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان وجود تشریفات زائد در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را از موانع اساسی سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد و خواستار تسریع در صدور مجوزها در کم‌ترین زمان ممکن شد.

تشریفات زائد مانع اصلی سرمایه‌گذاری در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: عملیاتی کردن شعار امسال به تلاش و جدیت بیشتر مسئولان و مردم نیازمند است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را به منظور بهره‌برداری بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند.

وی تحقق شعار امسال را مستلزم مشارکت همزمان و هماهنگ دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ذکر کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور حمایت از تولید در بخش‌های مختلف از وظایف اساسی دولت است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه رونق تولیدات ملی موجب افزایش ثروت ملی می‌شود، بیان داشت: تعیین تسهیلات بانکی در دو بخش سرمایه‌گذار و سرمایه در گردش برای رونق تولید یکی از نیازهای اساسی تولید در کشور ما به شمار می‌آید.

ازهاری وجود تشریفات زائد در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را از موانع اساسی سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد و خواستار تسریع در صدور مجوزها در کم‌ترین زمان ممکن شد.

وی به وجود قوانین متعددی برای سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: ماده 7 ستاد سرمایه‌گذاری استان بر صدور مجوزها ظرف حداکثر یک ماه تاکید کرده، اما متاسفانه به دلایل بسیار جزئی این امر محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید برای ارتقای تولیدات داخلی از دیگر وظایف دولت است که این امر بر عهده سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به وظایف تولیدکنندگان در سال تولید ملی، اظهار کرد: تولید کننده موظف به تولید کالای با کیفیت و بادوام و ایجاد اطمینان خاطر در مردم است.

ازهاری بر انجام بازاریابی دقیق توسط تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: تبلیغ مناسب از کالاهای داخلی یکی از موارد مهم در فروش و جذب مصرف کننده است.

وی عنوان کرد: مصرف کالای ایرانی در مقابل کالای خارجی رونق تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروت ملی را به همراه دارد.

* کردستان در  بخش صنعت و معدن کمبود سرمایه‌گذار ندارد

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از بحث‌های موجود برای تامین نظر سرمایه‌گذار تامین زیرساخت‌ها است.

سیروس شاه‌غیبی خاطرنشان کرد: بخشی از این زیرساخت‌ها مربوط به بخش‌های عمرانی  و بخشی هم بستر لازم برای استفاده از تسهیلات استانی است.

وی عنوان کرد: امیدواریم امسال از مسیرهای تشویقی و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری مانند مصوبات ستاد شرق و غرب برای جذب سرمایه‌گذاران در کردستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، افزود: اگر 50 درصد این طرح‌ها ظرف سه سال آینده به نتیجه برسد، شاهد تحول و دگرگونی عظیمی در بخش اقتصادی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول