اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوم خردادماه جاری برگزار می‌شود

همایش بزرگ شهدای فتح خرمشهر در بیرجند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند از برگزاری همایش بزرگ شهدای فتح خرمشهر با حضور رزمندگان دفاع مقدس سوم خردادماه در بیرجند خبر داد.

همایش بزرگ شهدای فتح خرمشهر در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت فتح خرمشهر در بیرجند اظهار داشت: در این همایش از خانواده شهدای فتح خرمشهر با اهدای لوح تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی بر تشکیل ستاد برگزاری همایش بزرگ شهدای فتح خرمشهر تأکید کرد و افزود: دبیر ستاد بر عهده سپاه شهرستان بیرجند است و دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری منطقه یک و دو بیرجند، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح شهرستان اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه صنعتی بیرجند اعضای این ستاد هستند.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های سطح شهرستان بیرجند ملزم به نصب پلاکارد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر سردر ورودی ادارات مربوطه خود هستند.

قاسم‌زاده نداف برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع فتح خرمشهر، ذکر خاطرات رزمندگان فعال در فتح خرمشهر و دوران دفاع مقدس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان و حضور مهمانان کشوری را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

وی همچنین خواستار معرفی شهدا و رزمندگانی که در عملیات فتح خرمشهر حضور داشته‌اند شد و ادامه داد: ارتش، سپاه و جهادسازندگی باید نسبت به معرفی شهدا و رزمندگان شهرستان بیرجند که در عملیات فتح خرمشهر حضور داشته برای برنامه‌ریزی هرچه دقیق‌تر همایش اقدام کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به فرموده امام راحل که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، افزود: حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس آن قدر بزرگ بود که امام از آن تعبیر به معجزه الهی کردند.

قاسم‌زداه نداف با بیان اینکه هویت ما در گرو پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس، نظام و انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: باید در راستای آشنایی نسل جوان جامعه با شهدا و پاسداشت فداکاری‌های آنان وارد عمل شده و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران روز به روز در عرصه‌های مختلف شکوفا می‌شود، ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا شانه به شانه قدرت‌های استکباری در بخش‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، هوافضا، پزشکی و نانو پیش می‌رود تا به قله پیشرفت برسد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه امروز آمریکا باید از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای ورود به خلیج فارس اجازه بگیرد، گفت: این امر به واسطه بهت و ترسی است که خدا در دل ابرقدرت‌ها انداخته است.

 

قاسم‌زداه نداف با بیان اینکه جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس دایرة‌المعارف نظام و انقلاب اسلامی هستند، یادآور شد: باید در راستای پاسداشت فداکاری‌های آنان قدم‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول