اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه نوروز 91

ایلام یا کربلای شهیدان ایران

خبرگزاری فارس: استان مرزی ایلام در دوران دفاع مقدس 3 هزار شهید را تقدیم آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی کرده است.

ایلام یا کربلای شهیدان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس یکی از مناطق مهم عملیاتی غرب کشور بود که شهدای بی‌شماری را تقدیم اسلام کرد.

مردمان این استان در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر هجوم صدامیان بعثی مقاومت کردند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند، بیشتر نوار مرزی استان ایلام و حتی شهرهای مختلف این استان درگیر مستقیم جنگ با صدامیان کافر بود.

این ویژگی‌های منحصر به فرد سبب شده اکنون این استان به عنوان قدمگاه شهدا مورد استقبال مسافران نوروزی و راهیان نور قرار گیرد.

اکنون نیز سفر کاروان‌های راهیان‌نور با اعزام کاروان‌های متعدد دانشجویی، دانش‌آموزی و ... به استان ایلام آغاز

شده است.

این کاروان‌های راهیان‌نور از مناطق عملیاتی مهران، قلاویزان، دهلران، میمک و شرهانی استان ایلام دیدن می‌کنند. 

مسئولان امر نیز در این ارتباط نهایت تلاش خود را برای اسکان و پذیرایی کاروان‌های راهیان نور انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد.

باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه به سهم خود تلاش کرده و این فرهنگ ناب و الهی را به نسل جوان منتقل نماییم تا آنان در جریان گذشته فرهنگی خود قرار گیرند.

استان ایلام یکی از مناطق و آوردگاه‌های دوران دفاع مقدس است که هر ساله مورد عنایت کاروان‌های راهیان نور قرار گرفته که باید این روند استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول