اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه: ـ1

صدام در فتح خرمشهر صدای شکستن استخوان نیروهای بعثی را شنید‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی زمینی گفت: صدام بعد از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر سخنرانی مفصلی کرده و می‌گوید «‌صدای شکسته شدن استخوان‌های شما را زیر پوتین‌های بسیجیان و سپاهیان شنیدم که از روی جنازه شما عبور کرده و خرمشهر را آزاد کردند».

صدام در فتح خرمشهر صدای شکستن استخوان نیروهای بعثی را شنید‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار عبدالله عراقی چهارشنبه شب در سخنرانی خود در جمع بازدیدکنندگان از نمایشگاه یاد یاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) و شهدای منطقه شمال غرب را ارج نهاد و اظهار کرد: در سال 1359 این ایام روزهای بسیار سختی برای نظام جمهوری اسلامی، رزمندگان ‌به ویژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی با بیان اینکه انقلابی را به رهبری امام راحل(ره) آغاز کرده بودیم که شعار آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: تمام دنیا بسیج شدند که اجازه ندهند این پرچم، سربلند بماند و به اهداف خودش نزدیک شود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی را گرفتار یک جنگ تمام عیار کردند، افزود: در این جنگ تمام استکبار جهانی در یک طرف جبهه و جمهوری اسلامی هم در طرف دیگر ایستاده بودند.
عراقی با تاکید بر اینکه از نظر نیروی‌های نظامی توان کافی برای مقابله با ارتش بعث عراق را نداشتیم، خاطرنشان کرد: ارتش در قبل از انقلاب از نظر نوع ساختمان و تجهیزات، وابستگی کامل به غرب داشت و بعد از انقلاب هم تحریم‌ها اعمال شد و در حقیقت تمام امکانات نظامی ما با این وجود زمین‌گیر شدند.
وی با بیان اینکه در آن زمان سپاه پاسداران و بسیج هم نو پا بوده و از تجربه کافی برای اداره کردن جنگ برخوردار نبودند، عنوان کرد: ما در ابتدای جنگ بسیار مبتدی بودیم و نه تجهیزاتی داشتیم، نه آموزشی به اندازه کافی دیده بودیم و نه امکانات پشتیبانی به اندازه کافی بود، در حالی که دنیا صدام را به خط مقدم جبهه فرستاده و پشت سر وی ایستاده بود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از نظر مسائل اقتصادی کاملا تحریم شده بودیم، اظهار کرد: نفت را نمی‌گذاشتند صادر شود و نمی‌خریدند، کارخانه‌ها تعطیل بود در حالی که صدام هرآنچه که می‌خواست از توپ، تانک، هواپیما و دلار کشورهای حاشیه خلیج فارس و استکبار جهانی به حد وفور در اختیارش قرار داده بودند.
عراقی با تاکید بر اینکه دشمنان محاسبات مادی درستی داشتند، تصریح کرد: آنها فکر می‌کردند اگر با این قدرت و توان به جمهوری اسلامی که نه از نظر نیروی انسانی، نه از نظر تجهیزات نظامی، نه تجربه کشورداری و نه مسائل اقتصادی با کشور عراق برابری نمی‌کرد حمله گسترده کنند، تکلیف جنگ را در طول یک هفته روشن می‌کنند.
وی با بیان اینکه اوایل جنگ هیچ تجربه‌ای نداشتیم، افزود: هنگامی که جنگ آغاز شد امام خمینی(ره) فرمودند دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته است و بروید جلوی این بعثیان مزدور را بگیرید.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرکسی از هر شهری با هر توانی که داشت در غالب گروه‌های مردمی به جبهه‌ها اعزام شد، عنوان کرد: اگر امروز شما می‌شنوید موشک‌های جمهوری اسلامی به دست بسیجیان و پاسداران اسلام هرنقطه‌ای از کفر جهانی را مورد هدف قرار می‌دهد ‌یا در دوره صدام ملعون موشک‌های سپاه قلب پادگان اشرف و منافقین را در کنار بغداد مورد هدف قرار دادند و با فاصله 10 متری موشک‌های سپاه روی زمین آمدند ولی در اوایل جنگ اطلاعات نظامی کافی را در اختیار نداشتیم.
عراقی با تاکید بر اینکه طبق محاسبات مادی دشمنان، باید شکست می‌خوردیم، گفت: این دشمنان یک سری محاسبات از جمله شهادت‌طلبی، روحیه ایمان و اعتقاد و رهبری حضرت امام خمینی (ره) را محاسبه نکرده بودند.
وی با بیان اینکه هرکجا رزمندگان مشکلی برایشان پیش می‌آمد به چهارده معصوم (ع) متوسل می‌شدند، اظهار کرد: وقتی ارتش بعث شروع به پیشروی کردند ما قاعدتا نمی‌توانستیم مقابله کنیم و دشمنان در این ایام خرمشهر عزیز را با خمپاره و توپخانه مورد هدف قرار ‌دادند و در این شرایط جاده‌های ما را بسته بودند، ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده بود، آب و برق قطع و راه‌های خروجی مردم هم بسته شده بود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هنگامی که صدام ملعون نخستین طناب توپ را می‌کشد، می‌گوید به زودی ما صدای شکسته شدن استخوان‌های ایران را خواهیم شنید و تسلیم شدن این‌ها را خواهیم دید و مصاحبه کرده و می‌گوید ادامه مصاحبه را در اهواز و تهران خواهم کرد.
عراقی با تاکید بر اینکه ما در مقابل دشمنان با شهادت‌طلبی و با روحیه ایمان و اعتقاد ایستادیم، تصریح کرد: هنگامی که جنگ آغاز شد مردم به فرمان امام راحل(ره) به جبهه‌ها اعزام شدند و جنگ را درک و احساس مسئولیت کردند که از این طریق ما ابتدا جلوی سرعت دشمن را گرفتیم، بعد آنها را متوقفشان کردیم و بعد دشمنان را از خاک خودمان بیرون کردیم.
وی افزود: صدام ملعونی که می‌گفت به زودی صدای شکسته شدن استخوان‌های ایران را خواهد شنید بعد از عملیات بیت المقدس که خداوند برکتش را نازل کرد و خرمشهر آزاد شده و ارتش صدام با خفت و خواری اسیر و کشته شدند، به فرماندهانش مدال افتخار داد تا روحیه بعثی‌ها را افزایش دهد در حالی که در جلسه‌ای که با فرماندهان و ژنرال‌های ارتش بعث گذاشته بود سخنرانی مفصلی کرده و می‌گوید اگر به خودتان نیایید، بسیجیان وسپاهیان ایران می‌آیند و در کوچه پس کوچه‌های بغداد شما را دنبال می‌کنند و ادامه می‌دهد در عملیات بیت المقدس من صدای شکسته شدن استخوان‌های شما را زیر پوتین‌های بسیجیان و سپاهیان شنیدم که از روی جنازه شما عبور کرده و خرمشهر را آزاد کردند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز شما پس از 31 سال از آغاز جنگ جمع شده تا نام و یاد شهدا و رزمندگان و دوره طلایی را گرامی بداریم در حالی که آیا در کشور عراق چنین برنامه‌هایی برگزار می‌شود، آیا نامی از شهید وکشته شده‌هایشان هست، آیا نامی از ژنرال‌ها و صدام ملعون هست؟
وی با اشاره به دیدار جانبازان قطع نخاع و بالای 70 درصد با رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: شما مشاهده کردید این جانبازان چقدر در کنار رهبر آرامش گرفتند و از ایشان می‌خواستند که آنها را در آغوش بگیرد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی کاری برای خدا باشد ماندگار می‌شود، خاطرنشان کرد: چون دفاع مقدس ما برای خدا بود، ماندگار شد و دنیا تا زمانی که ما حکومت اسلامی می‌خواهیم و «لااله الا الله، محمد رسول الله و علی ولی الله» می‌گوییم، دنیا این پرچم اسلام را نمی‌تواند تحمل کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول