اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر قاینات خبر داد

وجود 7 درصد عشایر کشور در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر قاینات از وجود 7 درصد عشایر کشور در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: از این میزان 1.47 درصد در شهرستان قاینات هستند.

وجود 7 درصد عشایر کشور در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی نوربخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در منطقه عشایری زیرکوه قاین برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون 23 درصد جمعیت عشایر استان به شهرستان قاینات اختصاص دارد که دارای 16 طایفه و 51 تیره عشایری است.

وی با اشاره به اینکه 14 درصد جمعیت شهرستان قاینات عشایر هستند، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به این جمعیت طی سال گذشته تنها پنج درصد بوده که کفایت هزینه‌ها و خدمات‌رسانی به این قشر را ندارد.

رئیس اداره امور عشایر قاینات با اشاره به سهم عشایر شهرستان قاینات از اعتبارات استان افزود: سهم عشایر این شهرستان از اعتبارات استان  تنها پنج درصد بوده است.

نوربخش با بیان اینکه 21 درصد دام شهرستان قاینات متعلق به عشایر است،گفت: این میزان در قالب 306 هزار رأس دام و یک‌هزار و 460 رأس شتر است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 80 درصد عشایر به شغل دامداری و صنایع‌دستی مشغول بوده و تنها 20 درصد به کشاورزی نیز اشتغال دارند، اذعان داشت: برای ساماندهی به امور عشایر باید زیرساخت‌های بخش کشاورزی نیز در کنار دامداری و صنایع دستی برای این قشر فراهم شود.

رئیس اداره امور عشایر قاینات تعداد مناطق قشلاقی شهرستان را 68 منطقه و مناطق ییلاقی را 110 منطقه دانست و تصریح کرد: معیشت عشایر این مناطق به دام و صنایع دستی بستگی دارد که با توجه به خشکسالی‌ها و فقر مراتع دچار مشکلات بحرانی شده و نیازمند برنامه‌ریزی جامع از سوی مسئولان است.

نوربخش با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان قاینات افزود: در راستای اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی عشایر طی سال گذشته مبلغ 33 میلیارد تومان از سوی 25 دستگاه اجرایی شهرستان برای 21 پروژه عشایری هزینه شده است.

وی یادآور شد: 120 میلیون تومان اعتبار برای 18 هزار و 930 نفر جمعیت عشایر این شهرستان طی سال گذشته اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول