اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

پوشش بیمه‌ای هزار و 500 خانوار عشایری قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر قیروکارزین گفت: در راستای اجرای طرح بیمه جامع عشایر در قیروکارزین تا پایان سال 90، یک‌هزار و 500 خانوار و حدود 5 هزار راس دام عشایر زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفت.

پوشش بیمه‌ای هزار و 500 خانوار عشایری قیروکارزین

زیاد امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه عشایری است که طبق توافق‌های صورت گرفته میان اداره‌کل امور عشایر فارس و شرکت سهامی بیمه ایران، طرح بیمه جامع عشایر مواردی مانند خدمات درمانی عشایر، دام، حوادث، اسلحه مجاز، چادر، منزل مسکونی و انبار علوفه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از پاییز سال گذشته آغاز شده و با توجه به استقبال خوب عشایر همچنان ادامه دارد اضافه کرد: تا پایان سال 90 یک‌هزار و 500 خانوار عشایر و حدود 5 هزار راس دام زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند و در همین مدت بالغ بر 130 میلیون ریال توسط بیمه به افراد خسارت دیده پرداخت شده است.

* مرمت 350 کیلومتر  از راه‌های عشایری در قیروکارزین

امیری در ادامه با اشاره به اهمیت راه‌های عشایری به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ عشایر تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به توسعه راه‌ها صورت گرفته است چرا که این امر موجب رونق اقتصادی، افزایش بهره‌وری، سرعت بخشیدن به امور و ترقی و پیشرفت کشور می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر قیروکارزین افزود: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های اداره امور عشایر مربوط به انجام پروژه‌های عمرانی است، مرمت و نگه‌داری راه‌های عشایری از اولویت‌های کاری این اداره محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا توسط لودر اعزامی از اداره‌کل امور عشایر فارس کار مرمت، بازسازی و نگه‌داری 350 کیلومتر از راه‌های عشایری در مناطق، افزر، دشت لار، بیدران، قره آقاج و برخی دیگر از راه‌ها صورت گرفت.

امیری در پایان افزود: تا کنون توانسته‌ایم بخش بسیاری از مسیرهای صعب‌العبور را برای استفاده عشایر مرمت و بازسازی کنیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول