اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره امور عشایر قیروکارزین صورت گرفت

احداث 9 آب‌انبار در مناطق عشایرنشین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر قیروکارزین گفت: در سال گذشته 9 آب‌انبار در مناطق دشت لار، افزر، نیم ده و حومه قیروکارزین برای رفع مشکل تامین آب 200 خانوار از تیره‌های مختلف عشایر در قیروکارزین احداث شده است.

احداث 9 آب‌انبار در مناطق عشایرنشین

زیاد امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: با توجه به مشکل کم‌آبی در فارس و به‌ویژه در جنوب این استان باید راهکارهای مدیریتی مناسبی برای استفاده از منابع آب در پیش گرفت.

وی افزود: کم‌آبی در سال‌های کم‌باران مشکلات بسیاری را برای عشایر به دنبال دارد که اداره امور عشایر در این راستا خدماتی از قبیل احداث آب‌انبار و آب‌رسانی سیار را به آنان ارائه می‌کند.

امیری با اشاره به احداث 9 آب‌انبار در سال گذشته برای رفع مشکل تامین آب حدود 200 خانوار در مناطق عشایرنشین قیروکارزین اضافه کرد: این آب‌انبارها در مناطق دشت لار، افزر، نیم ده و حومه قیروکارزین برای تیره‌های گله زن، چهارده چریک، مهترخانه، اخجلو، سهمدینی و کرمانی از طایفه کشکولی برای عشایر این شهرستان احداث شده است.

رئیس امور عشایر قیروکارزین بیان داشت: در بحث آب‌رسانی سیار نیز با پنج تانکر سیار روزانه در حال آب‌رسانی به عشایر این شهرستان هستیم که یک‌هزار و 400 خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به موضوع حفر یک حلقه چاه آب شرب از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس برای آب‌رسانی به عشایر کردشولی در منطقه بست میل مبارک‌آباد تصریح کرد: حفر این چاه که در ابتدا با اعتراض گروهی از عشایر همجوار و هم‌مرز بخش جویم لارستان مواجه بود، در جلسه‌ای با حضور معاون توسعه و عمران و رئیس اداره عمران و زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس، بخشدار جویم، مسئولان منابع طبیعی لارستان، امور عشایر قیروکارزین و جمعی از عشایر معترض مورد بررسی قرار گرفت.

امیری گفت: پس از ساعت‌ها مذاکره تا حدود بسیاری مشکلات حل شده و به نتایج خوبی رسیدیم و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه با تسطیح این محل و استقرار دکل حفاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول