اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر تاکید کرد

مشکل عشایر بسته شدن ایل راه‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور عشایر گفت: بسته شدن ایل راه‌ها مهم‌ترین مشکل عشایر کوچنده بوده، چراکه عشایر، جامعه مولد و تولید کننده کشور هستند.

مشکل عشایر بسته شدن ایل راه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جهانشاه صدیق بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سال 1387 جمعیت عشایر فارس یک‌میلیون و 250 هزار نفر در قالب 220 هزار خانوار بوده، که با احتساب این میزان دو درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

صدیق خاطرنشان کرد: با تلاش عشایر در عرصه تولید زیرساخت‌های اقتصادی، حدود 20 درصد مواد پروتئینی، یک‌سوم صنایع دستی، پنج درصد محصول زراعی را در کشور تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استراتژی سازمان عشایری دامداری محض نیست، گفت: این سازمان برای تولید پایدار، علاوه بر دامداری به پرورش ماهی، زراعت، باغداری، گلخانه و صنایع دستی توجه ویژه داشته است.

رئیس سازمان امور عشایر تصریح کرد: برای اسکان عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 350 منطقه عشایری کشور شناسایی و در این راستا 70 هزار خانوار نیز در برنامه چهارم اسکان داده شده‌اند.

صدیق بیان داشت: در برنامه چهارم توسعه نیز 850 هزار هکتار زمین به عشایر کوچنده واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه توسعه در سال 1389 حدود 900 میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌های توسعه شده که اعتبار سال گذشته سازمان امور عشایر 100 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به عشایر کوچنده راضی کننده نیست، گفت: عشایر زندگی سختی دارند و عرصه‌های آنان مورد تعرض عده‌ای سودجو قرار گرفته است.

صدیق اظهار داشت: بی‌توجهی دستگاه‌ها در ارائه خدمات به ویژه تسهیلات بانکی و تخریب میان‌بندها از جمله چالش‌های مهم جامعه عشایری است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع و بهبود زندگی عشایری، مشکل هر استانی در همان استان برطرف شده و کتابچه راهبردی نیز برای رفع معضل این جامعه مولد چاپ و در اختیار مسئولان عشایری گذاشته شده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در مورد فرهنگ‌سازی جامعه عشایری افزود: فرهنگ مناطق عشایری قابل دفاع بوده، اما از ابزار و تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند نیستند.

صدق بیان داشت: عملکرد اداره کل امور عشایر فارس در راستای همکاری و کمک به جامعه عشایری مثبت بوده و از20  نمره 17 به این اداره کل داده می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول