اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار خبر داد

تشکیل کمیته واگذاری زمین به عشایر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: کمیته شناسایی برای تعیین افراد واجد شرایط واگذاری زمین در قشلاقات کره و قورتلار تشکیل شده است.

تشکیل کمیته واگذاری زمین به عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در جلسه اسکان عشایر بیله‌سوار اظهار داشت: برنامه‌های اسکان عشایر به ویژه ‌در حوزه‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد پیگیری می‌شود و طرح اسکان عشایر بیله‌سوار در 20 قشلاق استان در حال پیگیری است.

وی افزود: این طرح در چهار قشلاق باباش اولیا، باباش سفلی، گل‌مالی صفر و گل‌مالی سواد در شهرستان بیله‌‌سوار با 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده و در 16 قشلاق پارس‌آباد نیز در حال اجراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: 10 درصد عشایر استان اردبیل در اطراف شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری اسکان یافتند که 90 درصد آنها کوچرو و 10 درصد نیز به صورت سنتی کوچ می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال نسبت به ساماندهی کامل این دو قشلاق اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته با واگذاری زمین به 43 نفر از ساکنین واجد شرایط در قشلاقات حریم کشت و صنعت پارس و مغان رضایت و تلاش بیش از پیش اهالی ساکن حاصل شد.

زیبانژاد تصریح کرد: با شناسایی، قطعه‌بندی، تحویل اراضی و ایجاد حریم در قشلاقات می‌توان موجبات رشد و آبادانی در قشلاقات را فراهم کرد.

فرماندار بیله‌سوار حل مشکل طرح اسکان عشایر مغان را نیازمند برنامه‌ریزی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی در پایان اظهار داشت: عشایر از اقشار پویا، فعال و نجیب جامعه ما محسوب می‌شوند که حل سریع برخی موانع و مشکلات پیش روی طرح اسکان عشایر از نیازهای ضروری منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول