اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر نیکشهر:

کمبود نزولات جوی مناطق عشایری را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر نیکشهر گفت: کمبود نزولات جوی و نبود منابع آبی، مشکلات زیادی را برای مناطق عشایرنشین شهرستان نیکشهر به وجود آورده است.

کمبود نزولات جوی مناطق عشایری را با مشکل مواجه کرده است

محمود بلوچ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: بحران منابع آبی به وجود آمده در روستاها و مناطق عشایری شهرستان نیکشهر، معیشت مردم منطقه را به خطر انداخته است.

وی افزود: عشایر منطقه به دلیل نبود منابع آبی، مرتع و کمبود نزولات جوی، در تامین علوفه دام‌ها و آب شرب سالم دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

رئیس اداره امور عشایر نیکشهر ادامه داد: متاسفانه این بحران بی‌آبی سبب از بین رفتن دام‌های مردم عشایرنشین نیکشهر شده و بیشتر دام‌ها در معرض خطر قرار دارند.

بلوچ خاطرنشان کرد: مردم به دلیل نداشتن توان مالی کافی، نمی‌توانند برای دام‌هایشان علوفه تامین کنند لذا مجبور هستند دام خود را به قیمت ارزان به دلالان بفروشند که ضربه سنگینی به معیشت آنان وارد می‌کند.

وی گفت: عشایر منطقه نیکشهر به خاطر تامین آب خود و دام‌هایشان به ویژه شترها به قنات‌های روستاییان منطقه روی آورده‌اند که این امر موجب بروز اختلافاتی بین آنان و روستاییان شده است.

رئیس اداره امور عشایر نیکشهر تصریح کرد: مسئولان استانی با اختصاص بخشی از اعتبارات خشکسالی و استانی می‌توانند به داد عشایر منطقه برسند و برای جلوگیری از پیامدهای بعدی توجه ویژه‌ای به این بخش کنند.

بلوچ بیان کرد: طبق سرشماری سال 87، تعداد جمعیت عشایری نیکشهر یک‌هزار و 900 خانوار است که 25 درصد دام این منطقه در اختیار آنان قرار دارد.

مشکل کم‌آبی و نبود منابع آبی یکی از مشکلات اساسی است که امسال گریبانگیر روستاییان و مناطق عشایری شهرستان نیکشهر شده است لذا همت و تلاش مسئولان شهرستان و استان برای جلوگیری از پیامدهای بد ناشی از خشکسالی و خسارات قابل توجهی که در بخش کشاورزی و باغداری و دامپروری نصیب روستاییان و عشایر می‌شود، دو چندان شده و این مسئله قابل پیگیری است که هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند تا میزان خسارات و آسیب‌های ناشی از خشکسالی کمتر دامنگیر مردم منطقه شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول