اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور بیجار:

حمایت علمی از صنایع ارتقای تولید ملی را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بیجار با اشاره به نقش مراکز تحقیقاتی و علمی در خصوص ارائه راهکارهای عملیاتی برای رسیدن به خودکفایی، گفت: حمایت علمی از صنایع ارتقای تولید ملی را فراهم می‌کند.

حمایت علمی از صنایع ارتقای تولید ملی را فراهم می‌کند

وحید احدنژاد با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، به خبرنگار فارس در سنندج گفت: ارتباط بین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی یک ارتباط ارگانیک بوده و می‌توان گفت دانشگاه‌ها مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه و ارائه ایده‌های عملی به واحدهای صنعتی و تولیدی به شمار می‌آیند.

احدنژاد افزود: به منظور تحقق منویات رهبری باید به  تحقیقات علمی و دانشگاهی بهای بیشتری داده شود و با حمایت علمی و درست از صنایع و سرمایه‌های انسانی کارآمد زمینه‌های لازم برای گسترش و ارتقای تولید ملی را فراهم آوریم.

وی از حمایت‌های ویژه‌ این دانشگاه از اختراعات، ابداعات و فناوری‌های دانشجویان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد و افزود: در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی روبات، طراحی‌های فرش و همچنین طرح‌های مربوط به انرژی سبز و زیست محیطی استعدادهای خوبی در این دانشگاه وجود دارد که سعی می‌شود مورد حمایت قرار گیرند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بیجار تصریح کرد: به منظور توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه استان و ارتقای طرح‌های علمی و تحقیقاتی در این حوزه از سنوات قبل زمینی برای ایجاد مزرعه کشاورزی علمی در نظر گرفته شده بود که در سال جاری سعی می شود این پروژه عملیاتی شود.

احدنژاد افزود: در این دانشگاه بیش از 3 هزار و 100 دانشجو در مقطع کارشناسی و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 26 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست  21 رشته تحصیلی دیگر نیز به ویژه در حوزه فنی و مهندسی برای ارتقای خدمات آموزشی در این مرکز به پیام نور استان و سازمان مرکزی ارسال شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بیجار اعلام کرد: این مرکز دارای انجمن‌های روبوتیک، فرش، کوهنوردی و اسکی است و گروه ربوتیک دانشگاه در زمینه نوآوری در سال گذشته در زمره دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفت.

وی به اهداف بلندمدت و اولویت‌های مهم کاری دانشگاه پیام نور مرکز بیجار در سال 91 اشاره کرد و افزود: افزایش فضای آموزشی و محوطه‌سازی، افزایش گرایش‌های کارشناسی ارشد به چهار رشته تحصیلی، دایر نمودن رشته‌های کارشناسی فنی و مهندسی  براساس نقشه جامع علمی کشور، جذب هیئت علمی بومی استان با مدرک دکترا از جمله این اولویت‌هاست.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول