اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

آموزش و پرورش برای رسیدن به توسعه پایدار نقش بی‌بدیلی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی گفت: دستگاه آموزش و پرورش برای رسیدن به توسعه پایدار نقش بی‌بدیلی دارد.

آموزش و پرورش برای رسیدن به توسعه پایدار نقش بی‌بدیلی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه متمرکز استانی هفته معرفی مشاغل اظهار داشت: فرهنگ‌سازی تولید ملی یک افق جدیدی را باز خواهد کرد که در این زمینه نقش فرهنگیان قطعاً بسیار مهم و کارگشاست.

قلی‌زاده برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل را برشمرد و گفت: برپایی این نمایشگاه، سبب ارتقای انگیزه دانش‌آموزان در اشاعه اشتغال پایدار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر دانش آموزان که آینده‌سازان جامعه هستند خودباوری را در خود تقویت کنند و از مهارت‌های خود بهره گیرند یقیناً در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه اشتغال و تولید ملی دغدغه کمتری خواهیم داشت.

وی گفت: باید خانواده‌ها را به جایی برسانیم که به برخی کارها و حرفه‌ها به عنوان یک تخصص نگاه کنند و در تشویق و تقویت دانش‌آموزان نسبت به اینگونه کارها تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی در بخش دیگری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان تولید ملی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی در واقع ضامن رونق اقتصادی و کار و اشتغال است از این رو مردم باید از موقعیت تولید داخلی استفاده کنند تا از خروج سرمایه و ارز جلوگیری شده و به رونق کار و اشتغال و اقتصاد بیانجامد.

وی اظهار داشت: البته تولیدکنندگان نیز باید کالاهای باکیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف کنند زیرا اهمیت تولید با کیفیت در راستای تحقق برنامه‌های سال تولید ملی بالاست و از سویی ارزان بودن کالاها و خدمات و خدمات بعد از فروش نیز در این راستا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همه چیز در شعار سال مشخص است گفت: زمانی که تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح می‌شود، وقتی این خریدها انجام شود، تعداد تولیدات بالا رفته و طبیعتاً سبب رونق اقتصادی می‌شود.

قلیزاده تصریح کرد:مجموعه حوزه اقتصادی استان هم تمام تلاشش این است که زیرساخت‌ها را در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری تأمین کرده تا مردم از تولیدات داخلی بیشتر استفاده کنند که نهایتاً سبب تحقق برنامه‌های سال تولید ملی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این آیین گفت:برای نخستین بار تمام هنرستان‌ها از سراسر استان آثار و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

محمد وحیدی اظهار داشت: نمایشگاه هفته مشاغل در خراسان‌شمالی با هدف هدایت صحیح دانش‌‌آموزان به شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و آماده کردن آنان برای تحصیلات عالی و ورود به بازارکار متناسب با استعداد، توانایی، علاقه و رغبت دانش‌آموزان و با توجه به امکانات و نیازهای جامعه  برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی توانست در هفتۀ معرفی مشاغل در نمایشگاه کشوری به عنوان استان برتر معرفی شود.

به گزارش فارس این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز صبح و بعد از ظهر در سالن هلال احمر بجنورد برای بازدید عموم دانش‌آموزان فعال است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول