اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته زمین پاک

سیستم فاضلاب کارخانه سیمان قیدار افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از بهره‌برداری از سیستم فاضلاب انسانی کارخانه سیمان شهرستان قیدار در روز حفاظت از منابع خاک خبر داد.

سیستم فاضلاب کارخانه سیمان قیدار افتتاح می‌شود

تورج قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همزمان با هفته زمین پاک برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین روز هفته زمین پاک با عنوان زمین پاک، مدیریت پسماند نامگذاری شده است، تصریح کرد:‌ در این روز برنامه‌هایی از جمله برگزاری ایستگاه نقاشی کودک و زمین پاک در محل اداره کل، پاکسازی محوطه پارک ارم توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور، افتتاح نرم‌افزار مدیریت پسماند و چهارمین همایش زمین پاک برگزار می‌شود.

وی از نامگذاری روز دوم این هفته با عنوان زمین پاک و حمایت از بازیافت خبر داد و گفت:‌ آموزش همگانی در مدارس ابتدائی، جمع‌آوری کاغذ باطله‌ها در شهرستان ابهر از برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه سومین روز هفته پاک با عنوان زمین پاک حفاظت از منابع آب نامگذاری شده است، افزود: مشارکت در برگزاری پیاده‌روی عمومی در شهرستان خرم‌دره از برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی و مراسم پاکسازی و نواختن زنگ هوای پاک در یکی از مدارس شهر قیدار، از بهره‌برداری از سیستم فاضلاب انسانی کارخانه سیمان این شهرستان در روز حفاظت از منابع خاک خبر داد.

قاسمی با بیان اینکه پنجمین روز از هفته زمین پاک با عنوان زمین پاک و باورهای دینی و اخلاقی نامگذاری شده است، افزود:‌ بهره‌برداری از فتوسل با همکاری مشترک اداره اوقاف و بازدید امام جمعه و مسئولان شهرستان طارم از برنامه‌‌های این روز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین روز این هفته با عنوان زمین پاک و مشارکت عمومی یادآور شد: همکاری مشترک با سپاه در پاکسازی محیط طبیعی، سخنرانی امام جمعه شهرستان ایجرود در خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری همایش کوهپیمایی در شهرستان ماهنشان از برنامه‌های این روز است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه سال جاری، هفته زمین پاک با عنوان سلامت زمین، سلامت انسان نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول