اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان عنوان کرد

ناکامی خوزستان در اجرای شبکه‌های فاضلاب شهری

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بزرگترین عدم توفیق استان را در اجرای شبکه فاضلاب شهرها عنوان کرد.

ناکامی خوزستان در اجرای شبکه‌های فاضلاب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی ظهر امروز در شورای اداری آخر سال گفت: بزرگترین عدم توفیق استان در احداث و اجرای شبکه فاضلاب شهری بوده است.

وی مصوبه سفر نخست هیئت دولت مبنی بر اجرای شبکه فاضلاب 16 شهر استان را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با فروش 2 هزار و 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت، فاضلاب این شهرها در سال 91 اجرایی شود.

حجازی افزود: فروش 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز در سال آینده تصویب شده است.

وی آبرسانی به 57 هزار واحد مسکن مهر و برق‌رسانی به 60 واحد مسکن مهر را از اقدامات شرکت‌های آبفا و توزیع برق در سال جاری عنوان کرد و گفت: خوزستانی‌ها در سال جاری در مصرف انرژی 3 درصد صرفه جویی کردند، این در حالیست که پیش از این سالانه 7 درصد به مصرف انرژی اضافه می‌شد.

به گفته وی، در سال جاری تولید انرژی در استان 16 درصد، حجم آب کشاورزی 18 درصد و ساماندهی رودخانه ها 275 درصد افزایش یافته است.

 

* 16 درصد افزایش اعتبار

رئیس شورای برنامه‌ریزی خوزستان از افزایش 16 درصدی اعتبارات استان در لایحه بودجه سال 91 خبر داد و افزود: در سال گذشته اعتبارات استان 2 هزار و 181 میلیارد تومان بوده که امسال به 2 هزار و 298 میلیارد تومان افزایش یافته است که این رقم بدون احتساب کمک‌ها و اوراق مشارکت و منابع داخلی شرکت هاست.

وی پروژه‌های اجرایی استان را در سال جاری 5 هزار و 36 پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع 743 مصوبه سفرهای دولت 304 مصوبه قطعی شده، 280 مصوبه در حال اجراست، همچنین 159 مصوبه تا کنون به اجرا رفته که حدود 100 مصوبه از این تعداد در لایحه بودجه پیش بینی شده و 50 مصوبه نیز به دلیل موانع قانونی یا تکراری بودن به اجرا نرفته است.

به گفته وی، برای اجرای این مصوبه‌ها 5 هزار و 200 میلیارد تومان جذب شده که با احتساب منابع بانک‌ها و فاینانس به 9 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

حجازی همچنین اظهار داشت: با تشکیل کارگروه اشتغال، در سال گذشته 107 هزار و امسال 139 هزار و 977 شغل ایجاد شده است.

 

*ارتقای 12 پله‌ای

استاندار خوزستان از ارتقای رتبه علمی استان در بخش آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رتبه علمی خوزستان از 19 در سال گذشته به 15 در سال جاری ارتقا یافته است. این در حالیست که سه سال گذشته استان در رتبه 27 کشوری قرار داشت.

وی تاکید کرد: در سال 91 برنامه‌ریزی شده که رتبه پنج درجه صعود کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی خوزستان همچنین با بیان اینکه ساخت مدارس در سال جاری 25 درصد افزایش یافته گفت: خیران مدرسه‌ساز امسال 110 میلیارد تومان کمک کردند که در مقایسه با کمک 108 میلیاردی خیران مدرسه‌ساز تهران بسیار قابل توجه است.

*25 اسفند سفر رئیس جمهوری

استاندار خوزستان همچنین از قطعی شدن سفر رئیس جمهوری در تاریخ 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز و پروژه مسکن مهر در این روز افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه سایر پروژه‌های استان فروردین ماه سال آینده با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود، افزود: آیت‌الله لاریجانی نیز در هفته آینده به خوزستان سفر می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول