اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند خبر داد

افزایش 13 درصدی میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌‌خانه بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند گفت: در سال 90 میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌‌خانه فاضلاب بیرجند نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

افزایش 13 درصدی میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌‌خانه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی، مجید محمدنژاد میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌‌خانه را در سال 90 معادل 2 میلیون و 928 هزار متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین دبی ورودی در مرداد و اسفند و کمترین دبی نیز در ایام تعطیلات مذهبی اتفاق افتاده است.

وی افزود: در مرداد ماه به علت مصادف شدن با ماه رمضان و اسفندماه و روزهای پایانی سال به علت شست‌وشوهای بیشتر این افزایش رخ داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند ادامه داد: علت کلی افزایش دبی در سال 90 افزایش انشعابات فاضلاب سطح بیرجند است.

محمدنژاد تصریح کرد: پساب حاصل از این میزان تصفیه به شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تحویل شده تا در بخش کشاورزی استفاده شود.

وی تصریح کرد: معادل 2 میلیون و 928 هزار مترمکعب فاضلاب با میزان بازدهی معادل 80 درصد حذف BOD در سال 90 در تصفیه‌خانه بیرجند تصفیه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با اشاره به اهم فعالیت‌های علمی پژوهشی تصفیه‌ خانه فاضلاب در سال گذشته، گفت: این امور در راستای استفاده بهینه از شرایط و بهبود شرایط فعلی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی متعددی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تهیه، تدوین و ارائه دو مقاله در سمینارهای ملی پیرامون تصفیه‌ خانه بیرجند از این فعالیت‌ها است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با اشاره به اینکه اجرای طرح بررسی سازگاری درخت صنوبر با آب و هوای بیرجند و آبیاری با پساب فاضلاب نیز از فعالیت‌هایی است که در سال 90 انجام شده، بیان کرد: این طرح در اسفند ماه سال 89 آغاز و اجرا شده است.

محمدنژاد ادامه داد: در این راستا از مهرماه سال 90 نیز طرح بررسی پرورش ماهیان زیستی با استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آغاز به کار کرده است.

وی بیان کرد: همکاری با دو پایان‌‌نامه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از دیگر اقدامات پژوهشی ویژه تصفیه‌خانه فاضلاب در سال 90 بوده است.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول