اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه سومین روز پاکسازی عمومی مطرح شد

اظهار بی‌اطلاعی شرکت آبفای اهواز از تخلیه فاضلاب به کارون

خبرگزاری فارس: شرکت آب و فاضلاب اهواز از تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون در محدوده پارک ساحلی دولت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اظهار بی‌اطلاعی شرکت آبفای اهواز از تخلیه فاضلاب به کارون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در حالی که مدت‌هاست بوی نامطبوع فاضلاب شهروندان را در پارک‌های ساحلی اهواز آزار می‌دهد، مدیرعامل شرکت آبفا از تخلیه فاضلاب در این محدوده اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز که برای شرکت در مراسم پاکسازی عمومی در پارک ساحلی دولت حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز از وجود مجرای تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون در محل پارک ساحلی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

غلامرضا براتی تاکید کرد: این لوله بدون اطلاع شرکت آب و فاضلاب اهواز اجرا شده که در اسرع وقت مبداء آن شناسایی و برچیده می‌شود.

وی اظهار داشت: در گذشته در اهواز در 30 نقطه خروج فاضلاب به صورت مستقیم به کارون صورت می‌گرفت که با اقدامات انجام شده در یکی دو سال اخیر 18 نقطه خروج فاضلاب ساماندهی شده است.

عضو شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با بیان اینکه اتمام تصفیه خانه های فاضلاب اهواز به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: اختصاص اعتبار از طریق فاینانس و اوراق مشارکت برای اجرای این شبکه در حال پیگیری است.

دادگستری خوزستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ‌گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست و تمام نهادهای مسئول و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی موظفند، مسئولیت خود را در قبال جمع‌آوری فاضلاب‌ها و تصفیه آن بازخوانی کنند و رسالت خویش را در این زمینه ایفا نمایند.

از سال ۸۸ آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم بررسی و ۲۰ پرونده در این ستاد مطرح شد. شرکت‌های فارسیت، پتروشیمی بندر امام، کاغذ پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صابون‌سازی یاس خرمشهر، نورد و لوله، کشتارگاه دام اهواز، زمزم خوزستان، خرمنوش خرمشهر، پالایش آبادان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های آب و فاضلاب اهواز و استان شامل آبفای خرمشهر، آبادان، شوش‌تر و گتوند، بیمارستان‌های ابوذر، رجایی و سلامت در ستاد مقابله با جرایم خاص طرح شده است.

فرهاد افشارنیا دادستان عمومی و انقلاب اهواز پیش از این گفته بود: با پیگیری قضایی آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم خاص، بین ۱۰ تا ۱۵ فقره پرونده در این رابطه تحت تعقیب قرار گرفتند که بعضی از آن‌ها در دادسرا مطرح و بعضی نیز به صدور کیفرخواست منتهی شده و به دادگاه‌های عمومی جزایی ارجاع شده‌اند و چندین پرونده نیز منجر به صدور حکم حبس شده که با تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدید نظر پیگیری می‌شود.

مراسم نمادین سومین روز پاکسازی عمومی صبح امروز با پیام استاندار از مرکز بی‌سیم شهرداری اهواز آغاز شد، پاکسازی نمادین در ساحل غربی کارون و پارک 42 هکتاری و پارک لاله کارون با حضور مسئولان شهری ادامه یافت، در این طرح تعدادی از مدارس، داوطلبان هلال احمر و نیروهای بسیج و سپاه نیز همکاری کردند. وقوع طوفان شدید گرد و خاک برگزاری سومین روز پاکسازی عمومی ر ا تحت‌الشعاع قرار داد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول