اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار نیکشهر خبر داد

بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای ساربوک

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای روستایی نیکشهر گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای ساربوک با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای ساربوک

مراد محمد رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای ساربوک از مهر ماه 89 آغاز شده و با پیشرفت 90 درصدی به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای ساربوک، حفظ بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و آب زیرزمینی، جلوگیری از آلودگی خاک، استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه به عنوان یک منبع آبی ارزشمند برای استفاده در بخش کشاورزی حاشیه رودخانه کاجو و کشاورزی پایین دست روستای ساربوک است.

مدیر آبفای روستایی نیکشهر بیان کرد: مطالعات این طرح بزرگ در سال 88 و عملیات اجرایی آن در مهر ماه 89 آغاز شده است و کل اعتبار آن 19 میلیارد ریال بوده که تاکنون 13 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده و با پیشرفت 90 درصدی به زودی افتتاح می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: روستای ساربوک با 474 خانوار و 3 هزار نفر جمعیت، این ضرورت را داشت که این طرح در آن اجرا شود.

وی گفت: در این روستا، 9 هزار و 600 متر لوله‌گذاری از نوع لوله پلی‌اتیلن دو جداره به قطرهای 200 و 250 میلی‌متر استفاده شده است.

مدیر آبفای روستایی نیکشهر ادامه داد: از جمله کارهای انجام شده می‌توان به لوله‌گذاری، تست لوله‌ها، حفاری و خاکریزی اشاره کرد.

رئیسی عنوان داشت: تمامی کار لوله‌گذاری طرح فاضلاب ساربوک انجام شده و فقط احداث تصفیه خانه در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال اجرا است که به زودی این طرح بزرگ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: محل تامین اعتبار این طرح از محل طرح ملی و از طریق بانک جهانی است.

روستای ساربوک از توابع بخش قصرقند در 45 کیلومتری جاده نیکشهر ـ جکیگور واقع شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول