اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران خبر داد

افتتاح مجهزترین تصفیه‌خانه فاضلاب خاورمیانه با حضور رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از افتتاح مدرن‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب خاورمیانه با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو در آینده نزدیک در ساری خبر داد.

افتتاح مجهزترین تصفیه‌خانه فاضلاب خاورمیانه با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، محمدتقی حسین‌زاده بیان داشت: این تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار 687 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر به اجرا درآمده است، بیان داشت: پیش‌بینی شده که این تصفیه‌خانه در چهار مدول و با ظرفیت 96 هزار متر مکعب در شبانه‌روز احداث شود که 400 هزار نفر زیر پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مدول اول این طرح با ظرفیت 23 هزار و 240 مترمکعب در شبانه‌روز آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: با افتتاح مدول اول این طرح، 105 هزار نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب شهر ساری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران افزود: اجرای 297 کیلومتر خط اصلی، فرعی، انتقال و پساب در قطرهای یک هزار، یک هزار و 200 و یک هزار و 400 میلی‌متر احداث ایستگاه پمپاژ اصلی با ظرفیت یک هزار و 900 لیتر در ثانیه از اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان مازندران تصریح کرد: هزینه مدول اول تصفیه‌خانه تاکنون 687 میلیارد ریال است که برای شبکه‌های فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فرایندهای مختلف تصفیه‌خانه در بخش‌های سازه‌ای و تجهیزاتی صرف شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 12 هکتار با تکنولوژی روز دنیا احداث شده که همزمان با بهره‌برداری مدول اول، مدول دوم فاضلاب شهر ساری نیز آغاز می‌شود.

وی در پایان از مشترکانی که در مسیر اجرای شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند خواست به منظور حفظ محیط زیست و تضمین سلامت فرزندان خود نسبت به جاری سازی انشعاب فاضلاب منازل خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول