اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده راهور صومعه‌سرا:

طرح پارکبان صومعه‌سرا جدی گرفته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی صومعه‌سرا گفت: اجرای طرح پارکبان از طرف مسئولان صومعه‌سرا جدی گرفته نمی‌شود.

طرح پارکبان صومعه‌سرا جدی گرفته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد صبوری عصر امروز در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان، اعمال قانون رانندگان متخلف را از وظایف راهنمایی و رانندگی برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری خودروهای مسافری شخصی با پلاک سفید در خیابان جعفری صومعه‌سرا اظهار کرد: ساماندهی رانندگان دارای مجوز حمل مسافر از غیر آنها امری مهم و کارآمد است.

فرمانده پلیس راهور صومعه‌سرا با بیان اینکه حمل و نقل عمومی باید ساماندهی شود، افزود: مسافربرهای شخصی فاقد مجوز حق فعالیت ندارند و برخورد با آنها اقدامی اساسی است.

وی، درباره برخی کنده‌کاری‌های دستگاه‌ها در خیابان‌ها در راستای توزیع برق،گاز، آب و فاضلاب‌های شهری و ... تصریح کرد: برای انجام تمام حفاری‌های خیابان‌های شهری و روستایی باید با راهنمایی و رانندگی هماهنگی شود.

وی، این حفاری‌های بدون هماهنگی برخی دستگاه‌های مربوطه را عامل بزرگی در بروز حادثه‌های جاده‌ای و خیابانی دانست و بیان کرد: بیشتر تصادفات و سوانح خودرویی از طریق بی‌احتیاطی و عدم هماهنگی در تخریب آسفالت راه‌ها رخ می‌دهد.

صبوری، به غیر مجاز بودن ارتفاع برخی روکش‌های خیابانی اشاره کرد و یادآور شد: برای نصب دقیق و بی‌عیب این نوع روکش‌ها نیاز به کار کارشناسی پلیس راهور و تایید آنها است تا این اختلاف ارتفاع موجب تصادف نشود.

وی درباره اجرای طرح پارکبان در صومعه‌سرا بیان داشت: پارکبان از طرح‌های مهم شهری است که به دلایل مختلف از طرف مسئولان مرتبط صومعه‌سرا جدی گرفته نمی‌شود.

فرمانده راهور صومعه‌سرا از مسئولان این شهرستان خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای طرح مذکور در حوزه صومعه‌سرا اقدام کنند تا شاهد کاهش ترافیک باشیم.

وی یکی دیگر از راه‌های کاهش ترافیک در منطقه شهری صومعه‌سرا را یک طرفه کردن خیابان «برشنورد» عنوان کرد و افزود: با یک طرفه شدن این خیابان خوروها برای ورود به مرکز شهر می‌توانند از کوچه پست استفاده کنند.

صبوری به معین نبودن ساعات کاری ترمینال اصلی مسافری صومعه‌سرا برای خطوط رشت به صومعه‌سرا و بالعکس اشاره کرد و یادآور شد: تکلیف ساعات کاری این ترمینال به ویژه در ساعات ابتدایی روز باید مشخص شود و اجرای آن در دستور کار رانندگان قرار گیرد.

وی از همکاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط راهنمایی و رانندگی در سال گذشته قدردانی کرد و افزود: امیدواریم امسال نیز این تعامل و همکاری ادامه یابد تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم در جاده‌ها و خیابان‌ها ارائه شود.

در این جلسه مصوبات زیادی از طرف شهرداران، پایانه حمل و نقل و تاکسی‌داران برای کاهش فضای ترافیکی صومعه‌سرا مطرح و تصویب نهایی آن به جلسه بعدی با حضور رانندگان ترمینال‌ها و مسئولان مربوطه راهنمایی و رانندگی موکول شد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول