اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار کرج اعلام کرد

راه‌اندازی نخستین شهرک ترافیک در کرج

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرج از راه‌اندازی نخستین شهرک ترافیکی در این شهرستان با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد.

راه‌اندازی نخستین شهرک ترافیک در کرج

حسین امیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت:‌ یکی از مشکلاتی که آسیب‌های جدی اقتصادی و حتی اجتماعی و روانی به جامعه ایران وارد کرده است،‌ بحث تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری است.

وی تصریح کرد: به طور قطع یک تصادف منجر به جرح و فوت به غیر از اینکه خسارات مالی بسیاری به مردم و هم‌چنین دولت تحمیل می‌کند، آسیب‌های اجتماعی متعددی نیز در پی دارد که نیاز است برای کنترل آن اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم را انجام داد.

این مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه وقتی در یک حادثه تصادف جاده‌ای پدر یک خانواده فوت کرده و یکی دیگر از اعضای آن دچار نقص عضو می‌شود، آیا می‌توان آسیب‌های اجتماعی که این حادثه ایجاد کرده است را با خسارات مالی مقایسه و حتی با پول جبران کرد؟

* تلاش قابل تقدیر راهنمایی و رانندگی در بحث رعایت قانون

امیدیان تأکید کرد: برای کنترل این مشکل که در برخی اوقات به بحران و معضل تبدیل می‌شود، باید در کنار اقدامات سخت‌افزاری به تلاش‌های فرهنگی نیز برای تغییر نگرش مردم استفاده شود.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و به طبع آن کاهش خسارات مالی و جانی در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: اقدامات راهنمایی و رانندگی و مأموران دستگاه‌های مرتبط مانند راهداری‌ها در این حوزه قابل تقدیر بوده و تلاش شبانه‌روزی آنها به ویژه در ایامی مانند نوروز منجر به کاهش این خسارات‌ شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج متذکر شد: البته باید توجه داشت که توان نهادها و دستگاه‌هایی چون راهنمایی و رانندگی محدود بوده و برای برطرف کردن ریشه‌ای مشکل باید فرهنگ‌سازی کنیم.

* توجه ویژه شهرداری کرج به مسائل فرهنگی

امیدیان در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری کرج تنها به مسائل خدمات شهری توجه نداشته و برای موضوعات فرهنگی نیز اهمیت قائل می‌شود، گفت: در این زمینه دستاوردهای مهمی کسب کرده‌ایم که این موارد در تغییر نگرش مردم کرج و پایبندی بیشتر آنها به اجرای قانون ملموس است.

وی در ادامه از راه‌اندازی نخستین شهرک ترافیکی کرج در یکی از پارک‌های این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در اولویت قرار داده‌ایم،‌ احداث این شهرک با هدف آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان است.

معاون شهردار کرج تصریح کرد: آمارها و یافته‌های علمی ثابت می‌کند که آموزش‌های فوق باید از سنین پایه به افراد تعلیم داده شود و با همین هدف شهرداری کرج نخستین شهرک ترافیکی با هدف آموزش کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود دارد.

امیدیان اظهار داشت: زیرساخت‌ها و ابزار لازم برای راه‌اندازی این شهرک در پارک چمران کرج فراهم شده و به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی این شهرک و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه راهنمایی و رانندگی گامی مؤثر در حوزه فرهنگ‌سازی ترافیک باشد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول