اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان گیلان آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان در گیلان ضروری است.

فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان گیلان آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی صبح امروز در کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش فرهنگ ترافیک گیلان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی گیلان برنامه‌های خود را طبق طرح وزارت کشور اولویت‌بندی کرده و به استانداری اعلام کنند.

وی بر شرکت اعضا در کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش ترافیک گیلان تاکید کرد و افزود: آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان در این استان ضروری است.

پورعزیزی با اشاره به هماهنگی‌های راهنمایی و رانندگی گیلان با شهرداری رشت به منظور نصب بنرهای آموزشی در این شهر، تصریح کرد: حمل و نقل و پایانه‌های گیلان هماهنگی‌های لازم برای نصب بنرهای آموزشی با شهرداری رشت را انجام دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش فرهنگ ترافیک را در راستای حقوق شهروندی خواند و بیان داشت: شهروندی موقعیتی اجتماعی و انسانی است که افراد جامعه با برخورداری از حقوق و پذیرش تکالیف در قبال حکومت انتظارهای متقابلی را از دولت برای احقاق حقوق خود به‌ویژه در بعد خدمات دارند.

وی حفظ نظم در جامعه را مهم‌ترین مصلحت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی مقرراتی است که از طرف قوای صالح دولت تضمین شده و هدف آن استقرار صلح و نظم در اجتماع است.

پورعزیزی با بیان اینکه حقوق شهروندی یک مفهوم نسبتاً وسیع است، گفت: حقوق مدنی و سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فردی از حقوق شهروندی است و چگونگی روابط مردم و دولت و موسسه‌های شهری و همچنین حقوق و تکالیف آنها در برابر همدیگر را تنظیم می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان هدف نهایی از برپایی نظام شهروندی را تامین سعادت برای تمام مراحل زندگی دانست و اذعان کرد: تعدادی از این حقوق فطری و ذاتی بوده و بعضی از حقوق قراردادی و عرفی است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ رعایت و اجرای حقوق نمی‌توان فرقی بین آنها قائل شد، بیان داشت: تمام حقوق شهروندی باید به طور یکسان محترم شمرده شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول