اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

تدوین برنامه آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تدوین و اجرای برنامه آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد در شش ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

تدوین برنامه آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان به برگزاری انتخابات نماینده سمن‌ها در این هیئت اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان در 30 اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی لازم برای بازرسی و نظارت از سمن‌های گیلان به منظور نظارت بیشتر و هدایت سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین جلوگیری از آسیب‌های مربوط به این سازمان‌ها انجام می‌شود. پورعزیزی بر توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان در شش ماه نخست سال جاری تدوین و اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به بازدید و نظارت از سازمان‌های مردم‌نهاد در شش ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: کارگروههای تخصصی برای نظارت و هدایت سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان تشکیل می‌شود.

وی از تشکیل اتاق فکر سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور ارتقای سطح آگاهی و ایجاد زمینه و بسترسازی لازم در اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد و بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمندسازی کارشناسان فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

پورعزیزی رعایت حقوق مردم در عرصه‌های مختلف را ضروری خواند و گفت: شهروندان عموماً با سلیقه‌ها و انگیزه‌های مختلف در جامعه فعالیت می‌کنند.

وی زندگی اجتماعی را مستلزم وجود روابط حقوقی بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه عنوان کرد و یادآور شد: زور، اجحاف و تزویر در صورت عدم وجود نظم و ضوابط در جامعه حاکم شده و موجب ایجاد هرج و مرج و نابسامانی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه دولت‌ها و نهادهای عمومی با تعیین و تدوین قوانین و مقررات مربوطه سیاست ویژه‌ای به منظور تنظیم روابط در نظر گرفته‌اند، اذعان کرد: امروزه مسائل مربوط به جامعه به دلیل افزایش و تنوع نیازمندی‌ها توسعه بسیار پیدا کرده است.

وی، آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری را اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: نوع روابط و گستردگی آن موجب شده مسائل مستقل و جدیدی مانند مسئولیت‌های مدنی در جامعه بروز کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول