اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی تأکید کرد

حضور حداکثری علاقه‌مندان در جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی بر حضور حداکثری علاقه‌مندان در جشنواره وبلاگ‌نویسی تأکید کرد.

حضور حداکثری علاقه‌مندان در جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید کسرائی‌نیا صبح امروز در دیدار با مدیر کانون هنرمندان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در دهه اخیر با پیشرفت در عرصه الکترونیک میزان علاقه به سمت فضای مجازی بیش از گذشته شده است.

وی افزود: در سال گذشته آمار خیلی بالایی از جوانان استان در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کردند.

رئیس مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی در خراسان‌جنوبی به‌عنوان تنها مجموعه سایبری فعال در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کند، گفت: در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی صورت گرفته است.

کسرائی‌نیا تصریح کرد: در این مرکز دنبال این هستیم تا حضور حداکثری علاقه‌مندان را در فضای مجازی داشته باشیم و هر شخص حقیقی یا حقوقی را با عنوان یک تولید کننده محتوا در موضوعات دینی وارد فضای مجازی کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیای اینترنت با موضوع محتوا به شدت مشکل داریم، اذعان داشت: نیازی که وجود دارد این است که هر فرد به فراخور توان و اندیشه خود در عرصه فضای مجازی ورود پیدا کند و آنچه را که یاد دارد و می‌داند در فضای مجازی منتشر کند.

رئیس مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که ما می‌توانیم از آسیب‌ها در فضای مجازی جلوگیری کنیم مدیریت زمان و درگیر کردن قشر جوان در این حوزه است.

کسرائی‌نیا با اشاره به فعالیت این مرکز تصریح کرد: این مرکز با حمایت مسئولان در سال 89 فعالیت خود را شروع کرد و بحث توسعه کمی و کیفی وبلاگ نویسی دینی را در گام نخست دنبال می‌کند.

وی به برگزاری مسابقه حماسه ماندگار در سطح استان به صورت ملی در حوزه فضای مجازی در سال گذشته تأکید کرد و گفت: بالغ بر 140 نفر در سطح کشور در این مسابقه شرکت کردند.

کسرائی‌نیا افزود: گستردگی فضای اینترنت این اجازه را به ما می‌دهد که به‌عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران بتوانیم تولید محتوا کنیم و به آن سمتی که می‌خواهیم افکار فضای اینترنت را تا حدودی هدایت کنیم.

کسرائی‌نیا با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی افزود: این جشنواره دو مشخصه خاص در سطح کشور دارد، تمام ابزارهایی که در اینترنت تعریف شده از قبیل ایمیل‌ها، وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها، فتوبلاگ‌ها و پادکست‌ها در داخل جشنواره وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به این جشنواره ورود پیدا کرده و ارائه اثر کنند.

وی ادامه داد: گام دومی که در این جشنواره هدف قرار دادیم این است که دین را به‌عنوان یک مسیر جامع و کامل به فعالان اینترنت و فضای مجازی معرفی کنیم.

رئیس مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی افزود: امید است با کمک مجموعه هنرمندان استان بتوانیم اثربخشی بیشتری در این جشنواره داشته باشیم.

کسرائی‌نیا با اشاره به اینکه جشنواره از لحاظ قالب ارائه آثار در 11 شیوه ارسال اثر تعریف شده است، گفت: موضوع وبلاگ‌ها، فتوبلاگ‌ها، وب سایت‌ها، نوشته، نرم افزارهای چندرسانه‌ای، مجلات الکترونیک، آثار گرافیکی از موضوعات این جشنواره است.

وی از آمادگی مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی برای برگزاری نشست‌ها و دوره‌های مشترک با کانون هنرمندان استان خبر داد و افزود: امید است با برگزاری این نشست‌ها حضور حداکثری هنرمندان را در عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

مدیر کانون هنرمندان خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه هنرمندان دارای آثار زیادی هستند، گفت: کانون هنرمندان استان این آمادگی را دارد تا با همکاری این مرکز بتواند در عرصه فضای مجازی فعالیت کند.

حسین رفیعی با بیان اینکه در مجموعه کانون هنرمندان هشت رشته هنری فعال است، تصریح کرد: امید است با کمک مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی و آموزش‌های این مرکز مجموعه کانون هنرمندان نیز بتواند در جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی حضور فعال داشته باشد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول