اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نیروی دریایی ارتش ایران صورت گرفت

اسکورت 1150 فروند کشتی در آب‌های بین‌المللی

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور از اسکورت یک‌هزار و 150 فروند کشتی نفتکش و تجاری توسط نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های بین‌المللی خبر داد.

اسکورت 1150 فروند کشتی در آب‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از وظایف ذاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حفظ خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: نوزدهمین ناوگروه ارتش ایران اکنون در خلیج عدن و دریای سرخ مشغول انجام ماموریت است.

وی به پدیده دزدی دریایی از چهار سال گذشته در آب‌های آزاد اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش ایران با دزدان دریایی مقابله می‌کند.

حکیمی از اسکورت یک‌هزار و 150 فروند کشتی نفتکش و تجاری ایران توسط نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش تاکنون با 102 مورد حمله دزدان دریایی به کشتی‌های نفتکش و تجاری مقابله کرده است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش 52 مورد حمله دزدان دریایی را به تانکرهای نفتکش عنوان کرد و بیان داشت: کشتی‌های تانکر نفتکش قابلیت حمل دو میلیون بشکه نفت با ارزشی معادل 100 میلیون دلار را دارند.

وی با اشاره به ربوده شدن یک کشتی با محموله‌ای به ارزش 130 میلیارد دلار توسط دزدان دریایی در هفتم فروردین جاری، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کسی باج نمی‌دهد و تعدادی از نیروهای ویژه این نیرو توانستند بدون تلفات تعداد 12 نفر از دزدان دریایی را به اسارت درآورده و کشتی مذکور را نجات دهند.

حکیمی رهایی یک کشتی چینی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های منطقه را از جمله تلاش‌های این نیرو در روزهای اخیر ذکر کرد و ابراز داشت: نیروی دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی به صورت مستقل عمل می‌کند.

فرمانده ارشد آجا در گیلان حراست و حفاظت از منطقه 20 درصد دریای خزر را از وظایف نیروی دریایی ارتش ایران خواند و یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در منجیل، رشت، آستارا و انزلی مستقر است.

وی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را زیر فرمان فرماندهی معظم کل قوا دانست و اذعان کرد: 29 فروردین به فرمان امام (ره) روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

حکیمی با اشاره به اینکه امام (ره) در 29 فروردین سال 58 فرمان رژه نیروهای مسلح ارتش را صادر فرمودند، افزود: امسال نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی مستقر در گیلان با تجهیزات نظامی در میدان شهدای ذهاب رشت رژه می‌روند.

فرمانده ناوگان شمال کشور موقعیت ایران در منطقه را ویژه خواند و تصریح کرد: 60 درصد ذخایر گازی و 55 درصد نفت جهان در خلیج فارس وجود دارد و روزانه 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول