اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت مشکل‌گشا است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: طرح تحول بنیادین توسعه و تحول همه‌جانبه نظام تعلیم و تربیت را محقق می‌سازد.

سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت مشکل‌گشا است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش نهبندان اظهار داشت: طرح تحول بنیادین یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح توسعه و تحول همه‌جانبه نظام تعلیم و تربیت را محقق ‌می‌کند، تصریح کرد: توسعه‌محوری، برقراری توازن علمی و دینی‌محور بودن از مهم‌ترین شاخص‌ها و مؤلفه‌های طرح تحول بنیادین به شمار می‌رود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه این طرح زمینه و بسترهای لازم را برای پرورش معنوی و تربیت اسلامی دانش‌آموزان فراهم می‌آورد، افزود: جامعه اسلامی امروزه نیاز مبرم به ترویج و نهادینه شدن معنویت و مباحث دینی دارد که تحول بنیادین این مباحث را در جامعه فعلی و آینده این نظام محقق می‌کند.

شرافتی، نقش آموزش و پرورش را در جامعه نقشی محوری و اساسی دانست و اظهار داشت: ترویج و نهادینه شدن بسیاری از فرهنگ‌ها و زیرساخت‌های اجتماعی و عاطفی در این نهاد توسط دانش‌آموزان محقق می‌شود لذا می‌طلبد که به این نهاد و دانش‌آموزان بیشتر از گذشته توجه شود.

وی، سند تحول بنیادین را تنها مشکل‌گشای مشکلات و موانع نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: در این سند تمامی مباحث و ابعاد نظام تعلیم و تربیت دیده شده و بر اساس کار کارشناسی شده این سند تدوین و تهیه شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان یادآور شد: تمامی طرح‌هایی که در قالب تحول بنیادین از قبیل طرح سباح، مدارس قرآنی، طناورز در آموزش و پرورش اجرایی شده است نتیجه‌ای جز موفقیت و پیشرفت را برای دانش‌آموزان در پی نداشته است.

شرافتی افزود: طرح 6-3-3 نیز در قالب تحول بنیادین اجرایی می‌شود که در این راستا باید تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور رفع مشکلات نیروی انسانی و کلاس درس در مدارس شهرستان انجام شود.

وی در ادامه به سند چشم‌انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: این سند مورد تاکید و تایید معظم‌له است و پیشرفت، عدالت، عزت و اقتدار را برای نظام اسلامی محقق می‌کند و تمامی موانع و مشکلات را در عرصه‌های مختلف مرتفع می‌سازد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان از فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خواست تا مشکلات این مدیریت را با وی مکاتبه کنند تا از طریق مسئولان مربوطه پیگیری شود.

شرافتی در ارتباط با پیگیری مشکلات سرانه خوابگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی نهبندان با مدیر اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول