اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

مدیران به سند تحول آموزش و پرورش اهتمام داشته باشند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: یکی از نفس‌گیرترین برنامه‌هایی که در سال تحصیلی آینده باید مدیران مدارس مدنظر داشته باشند، اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیران به سند تحول آموزش و پرورش اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر حیدری در همایش مدیران مقطع متوسطه قم که در کانون فرهنگی مریم برگزار شد، با اشاره به آغاز مراحل اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش اظهار داشت: این ضرورت که بدنه آموزش و پرورش در استان نسبت به اجرایی شدن این سند وارد عمل شوند، به شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های منطقه‌ای و مدرسه‌ای که مدیران طرح‌ریزی می‌کنند باید با برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هماهنگ باشد تا مشکلی در مرحله اجرا پیش نیاید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ما از ابتدای سال تحصیلی آینده پایه ششم را در نظام آموزش و پرورش خواهیم داشت و یک پایه در روند آموزشی تا شش سال حذف خواهد شد.

وی ابراز داشت: نیروهایی که در این زمینه باید ساماندهی شوند، یکی از مسائل مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

حیدری گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقطع راهنمایی به نام مقطع متوسطه اول شناخته می‌شود و لازم است مدیران در جریان این تحولات باشند تا بتوانند اداره‌کل آموزش و پرورش استان را در این امر یاری کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد، ضرورت یک شیفته شدن مدارس با توجه تعطیلی پنجشنبه‌ها در سال جدید است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: موضوع تعطیلی مدارس در سال جاری به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، به عهده مدیران گذاشته شد اما در سال آینده باید تلاش صورت بگیرد تا این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: موضوع هوشمندسازی مدارس یکی از مسائلی است که ضرورت توسعه و تجهیز مدارس را در استان قم روشن می‌سازد.

حیدری افزود: باید مدیران برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا از این امکانات که وارد مدارس می‌شود، به بهترین نحو استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه کلاس‌های IT که پیش از این در مدارس ایجاد شد، به طور شایسته مورد استفاده دانش‌آموزان قرار نگرفت و این موضوع نباید در روند هوشمندسازی مدارس تکرار شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع دانشگاه جامع فرهنگیان نیز اشاره شده است که این موضوع می‌تواند در ارتقای کیفیت آموزشی در کشور تحول ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع‌های شهری در کنار مجتمع‌های روستایی و توسعه متوازن رشته‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جدید پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول