اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان:

سند تحول بنیادین مطلع فجر آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطلع فجر نظام آموزش و پرورش است.

سند تحول بنیادین مطلع فجر آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، معصومه معصومیان بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از چهره‌های برتر حوزه آموزش ابتدایی ملایر به جایگاه والای معلم اشاره کرد و افزود: انبیا‌ بهترین معلمان انسان‌ها بوده‌اند که در این میان پیامبر(ص) به عنوان بزرگ‌ترین معلم از سوی خداوند قرآن را برای انسان‌ها آوردند.
وی گفت: امروز ما با تأسی از قرآن کریم و سیره پیامبر(ص) باید در تربیت فرزندان این مرزوبوم تلاش و کوشش لازم را داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: این سند مطلع فجر آموزش و پرورش است که بزرگ‌ترین محور این سند نیروی انسانی و معلم خواهد بود.
وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برنامه‌ریزی‌های خوب و درستی برای آموزش و پرورش برداشته شده اما این برنامه‌ها پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نبوده است.
معصومیان با بیان اینکه در سه سال آینده طبق نظر کارشناسان هر 72 ساعت اطلاعات قدیمی به روز می‌شود، ابراز کرد: آموزش و پرورش باید به روز شده و طبق استانداردهای جهانی پیش رود چرا که ما در میانگین استانداردها در جایگاه پایین بوده‌ایم.
وی تأکید کرد: این سند تمام نقایص و معایب آموزش و پرورش را در دوره‌های گذشته جبران می‌کند و می‌تواند تعالی این حوزه را موجب شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: سند تحول بنیادین جایگاه معلم، دانش‌آموز و مدرسه را به خوبی تعیین کرده و در واقع هدف تربیت دانش‌آموزان با ابعاد اسلامی، ایرانی و انقلابی است.
وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین کلیدواژه‌هایی وجود دارد که پاسخگوی همه نیازها است و این سند طوری طراحی شده که هر پنج سال یک بار بازنگری می‌شود.
معصومیان افزود: در سند تحول بنیادین تحول از همان دوره ابتدایی آغاز می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته تحول از دوره‌های دبیرستان و دانشگاه ایجاد می‌شد.
وی ضمن تقدیر از مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: ملایر نخستین شهرستانی است که آمادگی خود را برای سند تحول بنیادین اعلام کرد و حتی از برنامه‌ریزی‌های استان و کشور نیز جلوتر است و معلمان دوره ششم ابتدایی را نیز مشخص کرده است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: این همایش با هدف تقدیر از زحمات معلمان آموزش ابتدایی و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از آموزش و پرورش کشور بوده است.
علی تکلو افزود: از بین 600 معلم ابتدایی آموزش و پرورش ملایر بر اساس فرم امتیازبندی 32 نفر به عنوان معلم برتر شناخته و از آنها تقدیر می‌شود.
در پایان بعد از اجرای چند برنامه 33 نفر از معلمان برتر دوره ابتدایی ملایر تقدیر شدند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول