اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد

لزوم تبیین سند تحول بنیادین برای همگان در جامعه

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید این سند برای همگان تبیین شده و همه برنامه‌ریزی‌های ما مطابق این سند صورت بگیرد.

لزوم تبیین سند تحول بنیادین برای همگان در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی‌الله عسگری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به جایگاه شورای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین قوانین در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: این قانون در سال 1372 تصویب شد و براساس این قانون‌، جلسه‌های شورا در همه مراکز استان‌ها به ریاست استانداران‌، در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در بخش‌ها به ریاست بخشداران تشکیل می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: ترکیب اعضای شورای آموزش و پرورش به نحوی است که باید از همه ظرفیت و توان استان‌، شهرستان و بخش‌ها در بحث برنامه‌ها‌ی تعلیم و تربیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این قانون‌ها اذهان مدیران اجرایی از حالت متمرکزگرایی خارج و براساس شرایط بومی و محلی تنظیم می‌شود، ابراز داشت: عضویت استانداران‌، فرمانداران‌، ائمه جمعه و روسای اداره‌های مختلف در این شورا نشان از مشارکت همه مردم و مسئولان در تصمیم‌گیری‌های این بخش وسیع و بسیج تمام امکانات برای تحقق برنامه‌های آموزش و پرورش است.

عسگری در ادامه به سند تحول بنیادین اشاره و بیان داشت: باید این سند برای همگان تبیین شده و همه برنامه‌ریزی‌های ما مطابق این سند صورت بگیرد.

وی افزود: در این سند هدف از تحصیل‌، رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه با بهره‌گیری از قرآن کریم‌، احادیث و سنت پیامبر و ائمه معصومین است.

وی از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست تا با استفاده از ظرفیت بالای این شورا در زمینه پوشش تحصیلی و ارتقای جایگاه علمی شهرستان و کیفیت بخشی به آموزش تلاش کنند.

گفتنی است، توزیع اعتبارهای دولتی تخصیص‌ یافته به صورت آموزشی و پژوهشی بین مدارس و فعالیت‌های مختلف بر اساس ضوابطی که ‌وزارت آموزش و پرورش معین می‌کند، یکی از این وظایف و اختیارها شورای آموزش و پرورش است.

تصویب ضوابط مالی مدارس، شامل همه دریافت‌ها و هزینه‌ها و سایر درآمدهای مردمی با توجه به کیفیت ارائه فعالیت‌های آموزشی و ‌پرورشی و پیشنهاد وضع عوارض برای احداث، توسعه، نگهداری و تأمین و تجهیز و تهیه وسایل کمک آموزشی و پرورشی به مراجع ذیربط برای ‌تصویب از دیگر وظایف و اختیارهای این شورا محسوب می‌شود.

برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد اجاره، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان، تصمیم‌گیری در زمینه توزیع و هزینه کردن عوارض اخذ شده برای احداث، توسعه و تعمیر اماکن آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات ‌لازم و سایر فعالیت‌ها وظایف و اختیارهای دیگر شورای آموزش و پرورش است.

این شورا بررسی و تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش از طریق شورای استان را بر عهده دارد و صدور مجوز برای بکارگیری افراد مازاد بر سهمیه استخدام رسمی از محل درآمدهای منطقه بر اساس قوانین کار و تأمین اجتماعی از دیگر فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش است.

برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درباره چگونگی تشویق و تقدیر از کارکنان شایسته و لایق مدارس و پرداخت فوق‌العاده خاص و کارانه بر اساس‌ کیفیت و کمیت خدمات و نیز تشویق و ترغیب متمکنین و صاحبان صنایع و اصناف به احداث و اهدای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را از دیگر وظایف و اختیارهای شوراهای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول