اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

سند تحول بنیادین هویت آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: سند تحول بنیادین هویت و شناسنامه آموزش و پرورش است.

سند تحول بنیادین هویت آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عیسی پایین‫محلی در همایش مدیران آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین که یک سیستم 6، 3، 3 است تغییر جمعیتی اتفاق نخواهد افتاد و تنها آرایش نظام آموزش و پرورش تغییر می‎کند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید داشته‎اند که سیستم آموزش و پرورش برگرفته از فرهنگ اروپا، مخصوصاً فرانسه است و از سوی فکر و اندیشه ما نبوده است.

پایین‫محلی با اشاره به اینکه این ساختار، آموزش و پرورش را دچار تغییرات زیادی می‎کند، تصریح کرد: در این ساختار معلم در بطن آموزش و پرورش است و جایگاه دانش‫آموز با توجه به تعقل رعایت شده است و مناسب‫سازی حجم کتب از دیگر برجستگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ابراز داشت: این سند ریشه‌ای، همه‌جانبه و نظام‫مند و مبتنی بر آموزه‎های و حیانی و معارف اسلامی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین برگرفته از نهضت عاشورای است، ادامه داد: بیش از 600 نفر از فرهیختگان،صاحب‌نظران و کارشناسان آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه‎ها در طول پنج سال برای تهیه آن مطالعه انجام داده‎اند.

پایین‫محلی یادآور شد: بر اساس سند چشم‫انداز 20 ساله مولفه‎هایی از قبیل مبانی نظری، اهداف و اصول، ماموریت‎ها، چالش‎ها، راهبردها در این سند تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه در تدوین این سند شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت علوم و شورای تخصصی حوزه علمیه قم نقش داشته‎اند، تاکید کرد: سیره اهل بیت در این سند بسیار برجسته است و برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین و آموزهای بنیادین مهدویت است.

وی متذکر شد: همچنین در این سند به قانون اساسی، ولایت فقیه، ارتقای جایگاه نظام خانواده در پیشبرد اهداف تربیت، وطن دوستی، افتخار به ارزش‎ها و سخن و رهنمودهای امام و رهبری توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان استمرار فرهنگ اسلامی از طریق ارزیابی آگاهانه و تعامل نقادانه با سایر فرهنگ‎ها بر اساس معیارهای اسلام، تقویت شأن حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت را از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول