اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان:

باقیمانده‌ سموم و داروها عوامل خطرساز سلامت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: باقیمانده‌های سموم، داروها و مواد شیمیایی عوامل خطرساز سلامت افراد جامعه هستند و باید به سمت تولید محصولات سالم و ارگانیک حرکت کرد.

باقیمانده‌ سموم و داروها عوامل خطرساز سلامت هستند

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: آلودگی‌های مواد غذایی با باقیمانده‌های سموم، داروها و مواد شیمیایی از عوامل خطرساز سلامت افراد جامعه محسوب می‌شوند و برای سالم ماندن باید به سمت تولید محصولات سالم و ارگانیک حرکت کرد. 

وی به نقش دامپزشکی در سلامت غذایی جامعه اشاره کرد و افزود: آلودگی‌های مواد غذایی با منشأ دامی می‌تواند شامل عوامل عفونی مانند میکروب‌ها و انگل‌ها و آلودگی با باقیمانده‌های دارویی، سموم، فلزات و مواد شیمیایی باشد که دامپزشکی علاوه بر کنترل عفونت‌ها در راستای کنترل سایر آلودگی‌ها تلاش می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و نظارت‌های لازم در مزارع پرورشی و همچنین نظارت بر کشتار، حمل و نقل، توزیع و عرضه مواد خام دامی و در صورت لزوم با نمونه‌برداری و انجام آزمایشات لازم سلامت و امنیت غذایی جامعه تأمین می‌شود.

زین‌الدینی بیان داشت: در این راستا طرح پایش کنترل شیر خام و طرح بررسی آب کشتارگاه دام کوهبنان در اواخر سال 90 انجام و مشکل خاصی در این دو طرح مشاهده نشد.

وی به نقش دیگر دامپزشکی در سلامت مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از عوامل عفونی انسان با دام مشترک هستند، دامپزشکی نخستین سد دفاعی در برابر این عوامل بیماری‌زا و مانع ورود آنها به جامعه انسانی است.

وی از آغاز سمپاشی بدن دام‌ها و اماکن دامی در سال جدید به منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح سعی می‌شود تمام دام‌ها و اماکن دامی شهرستان زیر پوشش قرار گیرند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول