اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

سامانه کارت سلامت رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته سلامت، چهار پروژه شاخص اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم از جمله سامانه کارت‌های سلامت با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

سامانه کارت سلامت رونمایی شد

به گزارش خبر گزاری فارس از قم، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آماری و فناوری ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد‌، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل راه‌اندازی سامانه کارت‌های سلامت هوشمند، رونمایی از سالنامه آماری تحلیل سال 89، رونمایی از سامانه جامع آماری و بهینه‌سازی ساختار پورتال دانشگاه علوم پزشکی است.

سعید کیال به طراحی مشخصات سلامت شهروندان قمی بر روی کارت‌های هوشمند سلامت اشاره کرد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: نرم افزار این سامانه به صورت سراسری از طریق وزارت بهداشت طراحی و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته که بسترهای ساختاری آن در دانشگاه علوم پزشکی قم ایجاد شده است.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارت هوشمند سلامت به مراکز درمانی، پاراکلینیکی و مطب‌ها داده می‌شود تا اطلاعات بالینی و هویتی بیماران را بر روی آن بارگذاری کنند.

وی به پروژه سالنامه آماری دانشگاه اشاره و بیان کرد: سالنامه آماری دانشگاه علوم پزشکی از 11 فصل تشکیل شده است که نسبت به سالنامه سال 88 دارای شاخصه‌هایی چون اطلاعات و آمار سال‌های قبل، استفاده بیشتر از جدول‌ها و تهیه نسخه الکترونیک سالنامه است.

کیال اضافه کرد: سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات از نیازهای مدیران ارشد محسوب می‌شود که به صورت آنلاین در اختیار پرسنل دانشگاه قرار گرفته است.

وی به مشخصات این سامانه اشاره و بیان کرد: سالنامه دانشگاه علوم پزشکی که با نگاه تحلیلی جمع‌آوری شده است تمام کاستی‌های حوزه بهداشت در آن به همراه خدمات و مزایا منعکس شده است.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی قم، ایجاد سامانه با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی متمرکز را یکپارچه‌سازی داده‌ها عنوان و تصریح کرد: این اقدام در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان تاثیر بسیاری دارد.

وی طراحی و افتتاح پورتال دانشگاه را از دیگر طرح‌های اداره آمار و فناوری اطلاعات دانست که در طراحی آن شاخص‌های مورد نظر موسسه بین‌المللی وبومتریک مورد توجه قرار گرفته است.

کیال به سنجش و ارزیابی پورتال‌ها از سوی وبومتریک اشاره کرد و ابراز داشت: در آخرین ارزیابی انجام شده، دانشگاه علوم پزشکی قم از میان 20 هزار موسسه آموزش عالی دنیا به رتبه هفت هزار و 75 دست یافته است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول