بهرام جلیلخانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نتایج طرح افکارسنجی در استان اعلام شده و شناسایی مشکلات از نظر ارباب رجوع، تجزیه و تحلیل و ریشهیابی مشکلات و افزایش رضایت مردم از نظام اداری از اهداف این طرح محسوب میشود.
وی با بیان اینکه در این طرح پرسشنامههای استاندارد به روش مصاحبه از 7 هزار و 236 نمونه در 49 دستگاه اجرایی تکمیل شده است، یادآور شد: بیشترین نمونه مربوط به شهرستان زنجان و کمترین نمونه در شهرستان ایجرود بوده است.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به مشارکت 70 درصدی مردان و 30 درصدی بانوان در این طرح ادامه داد: 9 درصد این افراد بیسواد، 32 درصد کمتر از دیپلم، 27 درصد دیپلم، 12 درصد فوق دیپلم و 20 درصد لیسانس و بالاتر دراین طرح مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه 38 درصد مشارکتکنندگان شاغلان بخش خصوصی بودند، افزود: 66 درصد مردم نیز برای نخستین بار به ادارات مراجعه کرده بودند.
جلیلخانی با اشاره به اینکه در این طرح 10 درصد مردم علت مراجعه مکرر خود را ناقص بودن مدارک و بیش از پنج درصد به دلیل عدم حضور متصدی اعلام کردهاند، افزود: بیش از هفت درصد به دلیل قوانین و مقررات دست و پاگیر و 14 درصد به دلیل گردش طولانی کار به دستگاههای اجرایی استان مراجعه کردهاند.
وی با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مردم از دستگاههای دولتی در شهرستان زنجان بوده است، یادآور شد: 80 درصد مردم طارم نیز از ارائه خدمات راضی بودهاند.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان میزان رضایت مردم از اطلاعرسانی خدمات را 74 درصد و میزان اعتماد مراجعان را 76 درصد عنوان کرد و گفت: در مجموع 76.5 درصد مردم از مراجعه به دستگاههای اجرایی استان رضایت دارند.
وی با اشاره به اینکه 81 درصد مردم معتقد هستند که در دستگاههای اداری کشور توصیه و سفارش وجود دارد، افزود: هشت درصد مردم نیز اعتقاد دارند که از سفارش و توصیه استفاده کردهاند.
جلیلخانی با بیان اینکه 54 درصد مردم زنجان معتقدند که در دستگاههای اجرایی پرداخت وجه بیش از تعرفههای مقرر وجود دارد، خاطرنشان کرد: سه درصد مردم نیز از تعرفهای بیش از تعرفه مقرر پرداخت کردهاند.
وی با اشاره به اینکه 72 درصد مردم تمایل دارند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، افزود: میزان خوشبینی مردم به خدمات دولتی در حال حاضر 75 درصد است.
انتهای پیام/س10/ض1002