اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی

مردم خواستار حضور تولید کنندگان پوشاک در نمایشگاه بهاره / عدم رضایت مردم از فضای نمایشگاه

خبرگزاری فارس:‌ برگزاری نمایشگاه بهاره فرصتی برای خرید شب عید مردم ایجاد می‌کند تا مردم بتوانند با قیمت‌های مناسب خرید خود را انجام دهند، اما بخش پوشاک نمایشگاه باز هم راضی‌ کننده نبود و مردم خواستار حضور تولید کنندگان پوشاک هستند.

مردم خواستار حضور تولید کنندگان پوشاک در نمایشگاه بهاره / عدم رضایت مردم از فضای نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره یکی از سنت‌های مناسب سازمان بازرگانی و مجمع امور صنفی است که همه ساله با استقبال مردم مواجه می‌شود.

برپایی این نمایشگاه از اقدامات مناسب برای تهیه آسان اجناس مورد نیاز مردم در شب عید است چرا که در این نمایشگاه‌ها، شهروندان می‌توانند در یک محل تمام اجناس مورد نیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

حضور مستقیم تولید کنندگان در این نمایشگاه‌ها موجب حذف واسطه‌ها و قیمت مناسب کالا شده است و رضایت مردم از این نمایشگاه‌ها مستلزم نظارت ویژه سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت و با همکاری مجمع امور صنفی است.

محمد زهرایی یکی از شهروندان بیرجندی که به همراه همسرش برای خرید به نمایشگاه بهاره بیرجند آمده بود در مورد کیفیت نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: قیمت‌ کالاهای اساسی به ‌ویژه قیمت برنج و روغن در این نمایشگاه مناسب است.

وی با بیان اینکه اجناس از کیفیت مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: اجناسی که در این نمایشگاه ارائه شده از کیفیت مطلوبی برخوردار است و همین موضوع سبب شده تا شهروندان با خیال راحت‌تری خرید خود را انجام دهند.

*فضای فیزیکی نمایشگاه جواب‌گوی استقبال مردم از نمایشگاه نیست

علی نوفرستی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی که از فضای فیزیکی نمایشگاه بهاره رضایت نداشت نیز به خبرنگار فارس گفت: مکان نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برای جمعیت زیادی که به این نمایشگاه می‌آیند بسیار کوچک است و ازدحام جمعیت سبب شده تا شهروندان نتوانند به ‌راحتی خرید خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه قیمت برخی اجناس مناسب است، تصریح کرد: اجناسی مثل برنج، روغن‌مایع و شکر در مقایسه با بیرون، قیمت مناسبی دارند، اما مسئولان می‌توانستند با افزایش تعداد غرفه‌های ارائه این محصولات از ازدحام بالای مردم بکاهند.

*ایجاد پارکینگ برای نمایشگاه بین‌المللی ضروری است

رضا آراسته یکی از شهروندان بیرجندی نیز اظهار داشت: فضای نمایشگاه بسیار کم است و عبور و مرور نیز به ‌سختی انجام می‌شود و مسئولان باید فکری به حال این مشکل کنند.

وی که مدت طولانی را برای پیدا کردن جای پارک مناسب سپری کرده بود با گلایه از مسئولان گفت: باید پارکینگ مناسبی برای این نمایشگاه ایجاد شود تا مردم برای حضور در این نمایشگاه‌ها مشکل خاصی را نداشته باشند.

*پوشاک نمایشگاه بهاره چنگی به دل نزد

زهرا نصیری یکی از فرهنگیان بیرجندی نیز که به همراه خانواده برای خرید در نمایشگاه حضور پیدا کرده بود با انتقاد از کیفیت و قیمت پوشاک ارائه شده در نمایشگاه گفت: بخش پوشاک نمایشگاه امسال نیز مانند سال گذشته چنگی به دل نزد.

وی ادامه داد: اکثر بازاریان اجناسی که در مغازه‌هایشان فروش نرفته را به این نمایشگاه آورده‌اند و از نظر کیفیت نیز راضی‌ کننده نیست.

علی رضایی یکی از فروشندگان میوه و تره‌بار به خبرنگار فارس گفت: عرضه این محصولات در نمایشگاه 15 تا 20 درصد از بازار روز ارزان‌تر است.

*تفاوت قیمت پوشاک نمایشگاه با بازار محقق نشده است

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: قیمت برخی از اجناس ارائه شده در نمایشگاه مانند پوشاک نسبت به بازار مناسب نیست و با توجه به اینکه تولید کننده‌ای در استان ما فعالیت نمی‌کند تفاوت قیمت با بازار محقق نشده است.

نادر میرشکار تصریح کرد: امسال‌ مساحت نمایشگاه کاهش پیدا کرده است، ولی سعی شده که در قیمت غرفه‌ها تغییری ایجاد نشود.

وی افزود:‌ تیم‌های نرخ‌گذاری کار قیمت‌گذاری کالاهای نمایشگاه را انجام می‌دهند، هم‌چنین نظارت دقیقی نیز بر کار غرفه‌های نمایشگاه و قیمت‌های اعلام شده، انجام می‌شود.

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در مورد کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره نیز گفت:‌ امسال تیم کارشناسی بر کیفیت کالاهای وارد شده به نمایشگاه نظارت می‌کنند تا شاهد ارائه کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه و اعتراضات مردمی نباشیم.

میرشکار تصریح کرد:‌ در این نمایشگاه بخش پوشاک، مواد غذایی مانند برنج، روغن، گوشت و آجیل و هم‌چنین چند غرفه جانبی حضور دارند.

*افتتاح نمایشگاه بهاره در سرایان و سربیشه برای نخستین ‌بار

نایب رئیس انجمن صنفی بیرجند و مسئول برگزار کننده نمایشگاه‌های بهاره در خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نمایشگاه بهاره امسال در سطح شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس و برای نخستین‌بار در سرایان و سربیشه برپا شده است.

* فعال بودن 141 غرفه در نمایشگاه بیرجند

محمد علیزاده‌بیرجندی با اشاره به فعال بودن 141 غرفه در بخش‌های مختلف در نمایشگاه بیرجند ادامه داد: این غرفه‌ها شامل 41 غرفه پوشاک،27 غرفه مواد غذایی و شوینده، 15 غرفه عرضه کیف و کفش، 14 غرفه شیرینی و شکلات، شش غرفه مواد پروتئینی، 10 غرفه مواد لبنی و میوه، 12 غرفه گل‌فروشی و لوازم چینی و بلور، پنج غرفه خرازی و پلاستیک، سه غرفه فرش و پنج غرفه عرضه پارچه و مواد خام است.

* عرضه گوشت گوساله در نمایشگاه با تفاوت قیمت 2500 تومانی

وی به عرضه مواد پروتئینی، غذایی و شوینده با قیمت مناسب در نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه یک تن گوشت قرمز منجمد شامل گوشت گوساله برزیلی با قیمت کیلویی 9 هزار و 500 تومان در نمایشگاه عرضه می‌شود که این قیمت در بازار بیش از 12 هزار تومان است.

*عرضه روزانه یک تن شکر با قیمت مناسب در نمایشگاه

مسئول برگزار کننده نمایشگاه‌های بهاره در استان هم‌چنین در مورد عرضه شکر در نمایشگاه گفت: روزانه یک تن شکر در این نمایشگاه با قیمت کیلویی یک هزار و 170 تومان عرضه می‌شود که این قیمت در بازار یک هزار و 300 تومان است.

--------------------------------

/گزارش از مژگان حمیدی/

--------------------------------

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول