اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان خبر داد

رضایت 76.5 درصدی مردم از مراجعه به دستگاه‌های اداری زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: در مجموع 76.5 درصد مردم از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان رضایت دارند.

رضایت 76.5 درصدی مردم از مراجعه به دستگاه‌های اداری زنجان

 بهرام جلیل‌خانی امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نتایج طرح افکارسنجی در استان اعلام شده و شناسایی مشکلات از نظر ارباب رجوع، تجزیه و تحلیل و ریشه‌یابی مشکلات و افزایش رضایت مردم از نظام اداری از اهداف این طرح محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح پرسشنامه‌های استاندارد به روش مصاحبه از 7 هزار و 236 نمونه در 49 دستگاه اجرایی تکمیل شده است، یادآور شد: بیشترین نمونه مربوط به شهرستان زنجان و کمترین نمونه در شهرستان ایجرود بوده است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به مشارکت 70 درصدی مردان و 30 درصدی بانوان در این طرح ادامه داد: 9 درصد این افراد بی‌سواد، 32 درصد کمتر از دیپلم، 27 درصد دیپلم، 12 درصد فوق دیپلم و 20 درصد لیسانس و بالاتر دراین طرح مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه 38 درصد مشارکت‌کنندگان شاغلان بخش خصوصی بودند، افزود: 66 درصد مردم نیز برای نخستین بار به ادارات مراجعه کرده بودند.

جلیل‌خانی با اشاره به اینکه در این طرح 10 درصد مردم علت مراجعه مکرر خود را ناقص بودن مدارک و بیش از پنج درصد به دلیل عدم حضور متصدی اعلام کرده‌اند، افزود: بیش از هفت درصد به دلیل قوانین و مقررات دست و پاگیر و 14 درصد به دلیل گردش طولانی کار به دستگاه‌های اجرایی استان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مردم از دستگاه‌های دولتی در شهرستان زنجان بوده است، یادآور شد: 80 درصد مردم طارم نیز از ارائه خدمات راضی بوده‌اند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان میزان رضایت مردم از اطلاع‌رسانی خدمات را 74 درصد و میزان اعتماد مراجعان را 76 درصد عنوان کرد و گفت: در مجموع 76.5 درصد مردم از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی استان رضایت دارند.

وی با اشاره به اینکه 81 درصد مردم معتقد هستند که در دستگاه‌های اداری کشور توصیه و سفارش وجود دارد، افزود: هشت درصد مردم نیز اعتقاد دارند که از سفارش و توصیه استفاده کرده‌اند.

جلیل‌خانی با بیان اینکه 54 درصد مردم زنجان معتقدند که در دستگاه‌های اجرایی پرداخت وجه بیش از تعرفه‌های مقرر وجود دارد، خاطرنشان کرد: سه درصد مردم نیز از تعرفه‌ای بیش از تعرفه مقرر پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 72 درصد مردم تمایل دارند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، افزود: میزان خوش‌بینی مردم به خدمات دولتی در حال حاضر 75 درصد است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول