اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

امکان ادامه تحصیل برای پرستاران فراهم شده است

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امکان ادامه تحصیل برای تعدادی از پرستاران در مقطع کاردانی به کارشناسی فراهم شده است.

امکان ادامه تحصیل برای پرستاران فراهم شده است

محمد دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به مناسبت هفته سلامت پرستاران را یکی از بخش‌های اصلی ارتقای سطح سلامت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بهبود وضعیت پرستاران برداشته شده است که نشان از توجه مسئولان به این قشر دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین انتظارات در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از بخش درمانی است، تصریح کرد:‌ انتظارات امکانات و تجهیزات اماکن درمانی رشد چندانی ندارد که سبب ایجاد مشکلاتی در خدمت‌رسانی می‌شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: پرستاری یکی از مشاغل سختی است که عوارض جسمی و روحی برای افراد به دنبال دارد و با توجه به این مشکلات باید در راستای حل مشکلات پرستاران گام‌های اساسی برداشته شود.

*جذب 200 پرستار در سال گذشته

دهقانی به جذب 23 هزار نیروی پرستار در سطح کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سهم خراسان‌جنوبی از این تعداد نیرو 200 پرستار بود که با وجود جذب این تعداد ما هنوز هم با کمبود پرستار در بخش بهداشت و درمان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ‌با توجه به مشکلاتی که در گذشته داشتیم و تناسبی بین درآمد بیمارستان‌ها و هزینه‌ها وجود نداشته، پیش‌بینی می‌شود که شرایط سخت‌تری در پرداخت‌ها داشته باشیم که نیاز به یاری مسئولان وجود دارد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد:‌ همچنین در سال گذشته 100 پرستار در مجموعه بیمارستان‌های استان ارتقای پست پیدا کردند.

دهقانی از اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نظام پرستاری در استان خبر داد و اظهار داشت: این قانون از ابتدای مهرماه سال 90 در سطح پرستاران برخی از بیمارستان‌های استان اجرا شد.

وی ادامه داد:‌ پرستاران از اجرای این قانون رضایت کامل را دارند که امید است این قانون در بیمارستان‌هایی که تاکنون اجرا نشده نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول